Gå til innhold

Skifte støtdempere E46 2001 mod 318i Touring


sveipa2
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, sveipa2 skrev:

Hei.

Er det noen handye her inne som kan skifte bakre støtdempere for meg på min E46 2001 mod 318i Touring?

Må stå ute i gata hvis jeg skal gjøre det selv. Bor sentralt i Oslo.

 

Kan gjøre det for deg jeg. Gjør det ute selv, Min egen står i garasjen på bukker, men selve jobben tar maks en time, bor i Oslo selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Kan gjøre det for deg jeg. Gjør det ute selv, Min egen står i garasjen på bukker, men selve jobben tar maks en time, bor i Oslo selv

Flott. Tar kontakt med deg til uken. 

Må kjøpe dempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2020 den 19.44, Slavearbeider'n skrev:

Kan gjøre det for deg jeg. Gjør det ute selv, Min egen står i garasjen på bukker, men selve jobben tar maks en time, bor i Oslo selv

Hei.

Hvis du kan ta jobben, så kjøper jeg dempere i og lager i mrg på GS Bildeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det M-Tech understell på bilen? Vær obs på det for det er forskellige dempere og fjæringer for dette.
Men er det standard, så kan kanskje Biltema fungere, hvis de har. Tror Biltema kun har for bak.
eBay, Eurodel, FCP Euro, Skruvat, Rexbo, KOED osv har masse utvalg.

Jobben bak er enkelt ettersom demperen står utenfor fjæringen. Det meste av jobben er å plukke bagasjerommet til atomer.

Framme er det verre med. Du er avhengig av proff-verktøy for å presse fjæren sammen. Være obs på bolten som fester demperen nede som kan være fastrusten og da sliter du hodet av og du har et helvete å få fikset.
Alt kan fikses med jekk og bukker.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mons1 skrev:

Er det M-Tech understell på bilen? Vær obs på det for det er forskellige dempere og fjæringer for dette.
Men er det standard, så kan kanskje Biltema fungere, hvis de har. Tror Biltema kun har for bak.
eBay, Eurodel, FCP Euro, Skruvat, Rexbo, KOED osv har masse utvalg.

Jobben bak er enkelt ettersom demperen står utenfor fjæringen. Det meste av jobben er å plukke bagasjerommet til atomer.

Framme er det verre med. Du er avhengig av proff-verktøy for å presse fjæren sammen. Være obs på bolten som fester demperen nede som kan være fastrusten og da sliter du hodet av og du har et helvete å få fikset.
Alt kan fikses med jekk og bukker.
 

Vanlig standard understell på denne. Gjorde jobben for han før idag. De mest slitne demperne jeg har sett. Disse har stårt på bilen siden bilen var ny, garrantert. Ene topplageret var rustet fast på ene demperen og tykkelsen på stempelet var nesten halvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Vanlig standard understell på denne. Gjorde jobben for han før idag. De mest slitne demperne jeg har sett. Disse har stårt på bilen siden bilen var ny, garrantert. Ene topplageret var rustet fast på ene demperen og tykkelsen på stempelet var nesten halvert. 

 

16 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Vanlig standard understell på denne. Gjorde jobben for han før idag. De mest slitne demperne jeg har sett. Disse har stårt på bilen siden bilen var ny, garrantert. Ene topplageret var rustet fast på ene demperen og tykkelsen på stempelet var nesten halvert. 

De demperene måtte byttes for og si det sånn. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...