bennek Skrevet November 20, 2020 Share Skrevet November 20, 2020 Hei, jeg har en 2005 BMW E87 som skulle ha byttet clutch da den har en ulyd (vanlig på BMW’er med dmf - dual mass flywheel). Jeg sendte et BMW spesifikt verksted en mail om P.O. På jobben. Fikk 22000kr tilbake i svar!? 12000kr i deler og 5500kr i arbeid. Er dette en normal pris? Evt hvor kan jeg få det gjort billigere. Takk på forhånd:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 20, 2020 Share Skrevet November 20, 2020 Hør med ett Snap drive eller Mekonomen verksted. Å benytte bmw på noe så enkelt som clutchbytte er høl i hue på en 15 år gammal bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 20, 2020 Share Skrevet November 20, 2020 Hvordan får du 12000+5500 til å bli 22000? Hvis prisen er inkludert svinghjul høres det normalt ut. Kan være relativt mye å spare på deler så hvis du finner et verksted som tillater egne deler (SOM PASSER) kan du spare endel tusen. Jeg hadde nettopp en clutchjobb der bare delene kosta 19k via verksted. Hos Eurodel kosta de samme delene 7k... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet November 20, 2020 Share Skrevet November 20, 2020 Dette er vel en jobb som alle verksteder kan gjøre, men jeg synes ikke det virker som 5500 kroner i arbeid er så veldig galt. At man bruker 4 timer må man nok regne med. Du kan nok spare endel på og ikke bruke originale deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet November 20, 2020 Share Skrevet November 20, 2020 Det er sikkert 12000 + 5500kr som blir 17500kr +mva som blir 22.000kr? Det er ingen upris når du tenker timeprisen. Delene er så dyre med en gang vi snakker dobblemassesvinghjul. Kjøper man svinghjul og clutch på f.eks eurodel så kommer man billigere ut av det men ikke sikkert verksted vil gjøre jobben med deler de ikke har levert. Bil er kostbart og de blir mer og mer kompliserte. Jeg har selv tenkt tanken på hva clutch bytte ville kommet på på min bmw, og det er nok rundt 20k. Man må ikke sammenligne med en bmw 518 E34 hvor man sikkert kan få hele jobben med deler utført for 8000kr. Ting er blitt dyrere og mer komplisert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bennek Skrevet November 20, 2020 Forfatter Share Skrevet November 20, 2020 26 minutter siden, Slavearbeider'n skrev: Hør med ett Snap drive eller Mekonomen verksted. Å benytte bmw på noe så enkelt som clutchbytte er høl i hue på en 15 år gammal bil. Er ikke snakk om en BMW forhandler, men et BMW godkjent verksted. Takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bennek Skrevet November 20, 2020 Forfatter Share Skrevet November 20, 2020 1 minutt siden, Evopower skrev: Det er sikkert 12000 + 5500kr som blir 17500kr +mva som blir 22.000kr? Det er ingen upris når du tenker timeprisen. Delene er så dyre med en gang vi snakker dobblemassesvinghjul. Kjøper man svinghjul og clutch på f.eks eurodel så kommer man billigere ut av det men ikke sikkert verksted vil gjøre jobben med deler de ikke har levert. Bil er kostbart og de blir mer og mer kompliserte. Jeg har selv tenkt tanken på hva clutch bytte ville kommet på på min bmw, og det er nok rundt 20k. Man må ikke sammenligne med en bmw 518 E34 hvor man sikkert kan få hele jobben med deler utført for 8000kr. Ting er blitt dyrere og mer komplisert. Er en del tillegg her og der som jeg ikke gadd å skrive opp, derfor ble det 22000kr. Men ja, sant nok. Synes bare 22000kr er helt ekstremt. Er det mulig å bruke et annet svinghjul som ikke er dmf. Har hørt om noen som bytter til single mass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet November 20, 2020 Share Skrevet November 20, 2020 1 minutt siden, bennek skrev: Er en del tillegg her og der som jeg ikke gadd å skrive opp, derfor ble det 22000kr. Men ja, sant nok. Synes bare 22000kr er helt ekstremt. Er det mulig å bruke et annet svinghjul som ikke er dmf. Har hørt om noen som bytter til single mass. Single mass er ikke å anbefale om det er diesel og spesielt ikke rekkefirer. bennek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet November 20, 2020 Share Skrevet November 20, 2020 1 minutt siden, bennek skrev: Er en del tillegg her og der som jeg ikke gadd å skrive opp, derfor ble det 22000kr. Men ja, sant nok. Synes bare 22000kr er helt ekstremt. Er det mulig å bruke et annet svinghjul som ikke er dmf. Har hørt om noen som bytter til single mass. Hiver du på singel masse så får du som oftest endel mer vibrasjoner fra motoren.. 22000kr er ikke værste jeg har vært borti. Har sett pris helt opp til 30.000kr på vanlig verksted og det var det billigste prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bennek Skrevet November 20, 2020 Forfatter Share Skrevet November 20, 2020 21 minutter siden, RemyNG skrev: Hiver du på singel masse så får du som oftest endel mer vibrasjoner fra motoren.. 22000kr er ikke værste jeg har vært borti. Har sett pris helt opp til 30.000kr på vanlig verksted og det var det billigste prisen. Ok. Kjenner noen med løftebukk, er det et helvete å bytte selv da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet November 20, 2020 Share Skrevet November 20, 2020 8 minutter siden, bennek skrev: Ok. Kjenner noen med løftebukk, er det et helvete å bytte selv da? Med rette verktøyene så går det fint å bytte det selv. Sparer hvertfall endel på å gjøre det selv. Og eventuelt handler delene f.eks på eurodel. De fører jo LuK og Sachs clutch. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå