Gå til innhold

Oppdater software CIC


Årsland
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan gjøre det med ISTA-P eller med NCSEXPER(tror jeg det var), men du MÅ ha ICOM for å gjøre det etter hva jeg har forstått.. Jeg tok kontakt med BimmerUpgrade. De hjalp meg med å oppdatere min CIC.

Jeg oppdaterte en del moduler på min E90 med ISTA-P i helgen. Hadde litt høy puls når jeg holdt på, men det gikk greit. 

IMG_20201122_130316.thumb.jpg.5b84fac67ff4edc3c6d519ea561a62e9.jpg

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2020 den 19.32, Øyvind L. skrev:

Du kan gjøre det med ISTA-P eller med NCSEXPER(tror jeg det var), men du MÅ ha ICOM for å gjøre det etter hva jeg har forstått.. Jeg tok kontakt med BimmerUpgrade. De hjalp meg med å oppdatere min CIC.

Jeg oppdaterte en del moduler på min E90 med ISTA-P i helgen. Hadde litt høy puls når jeg holdt på, men det gikk greit. 

IMG_20201122_130316.thumb.jpg.5b84fac67ff4edc3c6d519ea561a62e9.jpg

Hei, takk for svar!

Problemet er at jeg ikke har ICOM.. har bare K-CAN kabel. Har forøvrig NCSexpert. Har fått til å kodet inn CIC-en selv, men tør ikke prøv meg på software mtp. at jeg ikke har ICOM.

Du holder ikke tilfeldigvis til i Rogaland du?

Lykke til med oppdateringene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Årsland skrev:

Hei, takk for svar!

Problemet er at jeg ikke har ICOM.. har bare K-CAN kabel. Har forøvrig NCSexpert. Har fått til å kodet inn CIC-en selv, men tør ikke prøv meg på software mtp. at jeg ikke har ICOM.

Du holder ikke tilfeldigvis til i Rogaland du?

Lykke til med oppdateringene! :)

Nei dessverre. Jeg bor i Mandal. Som sakt så fikk jeg hjelp av BimmerUpgrade til å oppdatere navi hos meg. Jeg har utstyret så han fjernstyrte PC min. Brukte ikke Ista-P til den jobben. Det tok 1,5t å oppgradere CIC-Mid på min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 27.11.2020 den 0.18, Årsland skrev:

Hei, takk for svar!

Problemet er at jeg ikke har ICOM.. har bare K-CAN kabel. Har forøvrig NCSexpert. Har fått til å kodet inn CIC-en selv, men tør ikke prøv meg på software mtp. at jeg ikke har ICOM.

Du holder ikke tilfeldigvis til i Rogaland du?

Lykke til med oppdateringene! :)

Kan oppdatere den selv med k-dcan kabel, du bruker winkfp :) 

 

 

 

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1572349-How-to-use-WinKFP-for-programming

 

videoen viser korsen du legger inn oppdaterte daten filer 0på winkfp og andre viser framgangsmåte, om du trenger hjelp så er det bare å rope ut :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2020 den 15.18, Zlasken skrev:

Kan oppdatere den selv med k-dcan kabel, du bruker winkfp :) 

 

 

 

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1572349-How-to-use-WinKFP-for-programming

 

videoen viser korsen du legger inn oppdaterte daten filer 0på winkfp og andre viser framgangsmåte, om du trenger hjelp så er det bare å rope ut :)

 

ikke for og drepe gleden, men har du prøvd og oppdatere cic`en med d-can? Det har nemlig jeg! etter 12 timer så var den fremdeles ikke ferdig. CIC oppdateringen er noe av det største du kan oppdatere. med D-can så har du utrolig lav hastighet, typ 0,5 mb. fila er på 2-3 gb. Så det er en grunn til at de anbefaler optisk kontakt, på akkurat denne biten. Enkelte andre ting kan du enkelt oppdatere igjen winkfp. Men akkurat CIC blir da vidre formiddlet via dcan. Når du kobler til optisk så snaker den direkte til cic. så veldig stor forskjell på hastighet. Oppdatering med optisk tar ca 1-3 Timer kommer ann på hvor mye så skal gjøres. Så må du da passe på at du har noe som kan forsyne bilen med strøm stabilt i så lang tid. Men på moduler som cas,dde,zkw osv som ikke er store filene så går det smertefritt med winkfp med k/dcan ledning.

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sand1 skrev:

ikke for og drepe gleden, men har du prøvd og oppdatere cic`en med d-can? Det har nemlig jeg! etter 12 timer så var den fremdeles ikke ferdig. CIC oppdateringen er noe av det største du kan oppdatere. med D-can så har du utrolig lav hastighet, typ 0,5 mb. fila er på 2-3 gb. Så det er en grunn til at de anbefaler optisk kontakt, på akkurat denne biten. Enkelte andre ting kan du enkelt oppdatere igjen winkfp. Men akkurat CIC blir da vidre formiddlet via dcan. Når du kobler til optisk så snaker den direkte til cic. så veldig stor forskjell på hastighet. Oppdatering med optisk tar ca 1-3 Timer kommer ann på hvor mye så skal gjøres. Så må du da passe på at du har noe som kan forsyne bilen med strøm stabilt i så lang tid. Men på moduler som cas,dde,zkw osv som ikke er store filene så går det smertefritt med winkfp. 

Ikkje brukt k-dcan på cic’n nei, men har eget wifi adapter (thor wifi) ej brukte isteden, skal vær samme greiaa, der tok de ikkje så lang tid med den, 4-5 tima ish. Må ha lader så klare å levere ja sefølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Zlasken skrev:

Ikkje brukt k-dcan på cic’n nei, men har eget wifi adapter (thor wifi) ej brukte isteden, skal vær samme greiaa, der tok de ikkje så lang tid med den, 4-5 tima ish. Må ha lader så klare å levere ja sefølgelig!

Er dette noen år siden? Sjekket akkurat sp daten til e89/90, og cic på v67.1 er på cirka 3,75gb totalt til cic pro nav. det er cirka 6,5GB med data, men det kan være med liten skjerm, stor skjerm osv så med utgangspunkt med stor skjerm med navi så er det 3,75GB. Med 500 kbit/s som er teoretisk det høyeste du kan ha på d-can det vil utgjøre 500/8 = 62,5 KB/S som da per min utgjør 62,5KB *60=3,75 MB per min 3,75 MB *60 225 MB per time så på ti timer så har du fått 2,25 GB som er litt over halvparten. Og pga combox så må han bruke enten e70 eller e89 cic sp daten. pga e60 sp daten støtter ikke combox, apps,spotify, internett osv. da combox også gir tilgang til mail, apps, mail osv. 

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sand1 skrev:

Er dette noen år siden? Sjekket akkurat sp daten til e89/90, og cic på v67.1 er på cirka 3,75gb totalt til cic pro nav. det er cirka 6,5GB med data, men det kan være med liten skjerm, stor skjerm osv så med utgangspunkt med stor skjerm med navi så er det 3,75GB. Med 500 kbit/s som er teoretisk det høyeste du kan ha på d-can det vil utgjøre 500/8 = 62,5 KB/S som da per min utgjør 62,5KB *60=3,75 MB per min 3,75 MB *60 225 MB per time så på ti timer så har du fått 2,25 GB som er litt over halvparten. Og pga combox så må han bruke enten e70 eller e89 cic sp daten. pga e60 sp daten støtter ikke combox, apps,spotify, internett osv. da combox også gir tilgang til mail, apps, mail osv. 

ja e ei stund siaa! Kor lenge tørr ej ikkje sei men e ikkje i år jallefall, de va ikkje combox på den ej tok neei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-CAN i E60 har max 100 kBit/s. K-CAN2 har 500 kBit/s. Nyere E60 fra september 2008 med CIC ser ut til å ha ethernet direkte koblet opp til OBD-2-porten (mot CIC), noen skjønte vel at datamengdene på over 1 GB tar litt tid å overføre med noe som tilsvarer ISDN-tilkobling. Ethernet kan dytte gjennom 100Mbit/s, MOST har teoretisk opp til 22,5Mbit/s. For MOST må du koble deg opp optisk, altså ikke OBD-port. Adaptere fra Kina til få hundrelapper har nå K-line på pinne 7 (OBD), av og til koblet sammen med pinne 8 og CAN på pinne 6 og 15. Noen av de har L-line på pinne 15. Jeg kan garantere at ingen har ethernet, for da har man jo i praksis ICOM. Hva THOR har vet jeg ikke, men det tyder ikke på at det er ethernet om det tok 4-5 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert tid tar det. Men TS har han fått løst problemet? Jeg kan anbefale bimmerupgrade norge, men de er et stykke unna plasseringen til TS. Mulig vis du sjekker diagnose tråden mener på første side der står det hvem som har icom og hvor de holder til, og hva de kan gjøre. Men den er kanskje ikke helt up to date. Men skader ikke og høre. Har de hatt icom så har de den kanskje ennå🤔

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På 1.1.2021 den 17.23, Sand1 skrev:

En ting er sikkert tid tar det. Men TS har han fått løst problemet? Jeg kan anbefale bimmerupgrade norge, men de er et stykke unna plasseringen til TS. Mulig vis du sjekker diagnose tråden mener på første side der står det hvem som har icom og hvor de holder til, og hva de kan gjøre. Men den er kanskje ikke helt up to date. Men skader ikke og høre. Har de hatt icom så har de den kanskje ennå🤔

Godt tips! har ikke ordnet det helt nei.. men ser ut for at det kan ordne seg :) må dog. reise ett lite stykke. Bimmerupgrade kan fikse det remote, mot litt betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...