Gå til innhold

feil på DTC


GAMMELOGGOD
 Share

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Øyvind L. skrev:

Hvis ABS virker så er det ikke sensoren som er problemet. Vil tro du har samme problemet som de fleste andre E87er får. Rust under ABS ringen bak. Hvordan så den sensoren du byttet ut når du tok den ut?

 

de så forsåvidt greie ut (hele) - har tatt en diagnose hos noen "BMW spes" som sier noe om et bremsetrykk som ligger inne på 220 bar - de sa noe om en hydraul enhet som ligger i motorrommet - koster vistnokk ny 20000 å bytte - kan ikke repareres ??!! . Da er det vel bare å kjøre som i "gamle" dager uten DTC  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja du burde få lest ut feilkodene ja ellers blir det bare ren gjetting.

 Og jeg lurer på kjapt her jeg har en kode P110D på min BMW 1 serie 118i 06 modell som er gassjpjeld og lip mode (gul-motor lampe) kjem kun på etter jeg har trykket inn DTC i bilen why?? Alt av ABS ringer er bra og sensorer sjekket grundig i fjor. Bilen går bra da.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmernew skrev:

Ja du burde få lest ut feilkodene ja ellers blir det bare ren gjetting.

 Og jeg lurer på kjapt her jeg har en kode P110D på min BMW 1 serie 118i 06 modell som er gassjpjeld og lip mode (gul-motor lampe) kjem kun på etter jeg har trykket inn DTC i bilen why?? Alt av ABS ringer er bra og sensorer sjekket grundig i fjor. Bilen går bra da.

P110D er Throttle Position Sensor feil. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Øyvind L. skrev:

P110D er Throttle Position Sensor feil. 

 

Vet det men det som er rart er at den feilen motorlampen kjem bare når jeg trykker på dtc i bilen som jeg vet ikke ellers why det? har ikke det noe med dtc og gjøre å? Skiftet gasspjeld i jan ikke sikkert den ikke behøvded og skifte enggang men mitt bmw appart sier p110d the fault code is not found in the database og kode P0500 men ABS er i orden sjekket det. Kan det virkelig være mitt bmw apparat fra biltema som tuller? men motorlamp virker som ikke blir kvitt hvis jeg trykket inn dtc og full diagnose og sjekk på bmw i fjor ingenting og annet verksted sa uplasibelt signal men noe er galt hvis lip mode kjem etter dtc trykk det er ingen so mvet det??? ;(

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmernew skrev:

Vet det men det som er rart er at den feilen motorlampen kjem bare når jeg trykker på dtc i bilen som jeg vet ikke ellers why det? har ikke det noe med dtc og gjøre å? Skiftet gasspjeld i jan ikke sikkert den ikke behøvded og skifte enggang men mitt bmw appart sier p110d the fault code is not found in the database og kode P0500 men ABS er i orden sjekket det. Kan det virkelig være mitt bmw apparat fra biltema som tuller? men motorlamp virker som ikke blir kvitt hvis jeg trykket inn dtc og full diagnose og sjekk på bmw i fjor ingenting og annet verksted sa uplasibelt signal men noe er galt hvis lip mode kjem etter dtc trykk det er ingen so mvet det??? ;(

Da ligger kanskje feilen i gasspedalen.. 🤷‍♂️ Sitter to sensorer i den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2020 den 20.14, Øyvind L. skrev:

Da ligger kanskje feilen i gasspedalen.. 🤷‍♂️ Sitter to sensorer i den også.

 

Hmmmm men da hadde jeg fått opp ny kode vel? Og hvordan fjerne den gasspedalen? Vanskelig og fjerne de sensorene der? Bra forslag men tviler det er det gasspedalen går skikkelig inn merker ikke noe der.

Update: ser ikke mer kode i mitt tilfelle var det gasspjeld wiring sensor som måtte rengjøres ser ut til nå;)

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...