Gå til innhold

e87 innpress


Jonashj
 Share

Anbefalte innlegg

Det skal nok gå fint, men 19" er stort for e87 og litt trangt foran mtp. på innpresset.

Forsøkte Style 403M (Originalt til F31) for noen år siden på min tidligere e87, spesielt foran ser det litt vulgært ut med 19". Bredde og offset på disse var nøyaktig det samme, kanskje er det samme felger du har tittet på(?).

Foran: 19" x 8" ET36 / 225/40-19

Bak: 19" x 8,5" ET47 / 255/35-19

Kunne gjerne ha vært litt høyere innpress foran og gjerne litt lavere bak. Bak kan du eventuelt kaste på noen 5/10mm spacere. Helt uproblematisk å kjøre med, bilen er forresten på originalt M-Sport understell. Se bilder vedlagt.

0C9E2934-C45F-4CCF-AB9B-198B2AB5BD5C.jpeg

173B91E0-7A9F-49F6-8CC6-A4D6422CE14E.jpeg

2AB9E9DC-4A64-4BBD-BE69-6B6D028204B1.jpeg

Endret av Peak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Peak skrev:

Det skal nok gå fint, men 19" er stort for e87 og litt trangt foran mtp. på innpresset.

Forsøkte Style 403M (Originalt til F31) for noen år siden på min tidligere e87, spesielt foran ser det litt vulgært ut med 19". Bredde og offset på disse var nøyaktig det samme, kanskje er det samme felger du har tittet på(?).

Foran: 19" x 8" ET36 / 225/40-19

Bak: 19" x 8,5" ET47 / 255/35-19

Kunne gjerne ha vært litt høyere innpress foran og gjerne litt lavere bak. Bak kan du eventuelt kaste på noen 5/10mm spacere. Helt uproblematisk å kjøre med, bilen er forresten på originalt M-Sport understell. Se bilder vedlagt.

0C9E2934-C45F-4CCF-AB9B-198B2AB5BD5C.jpeg

173B91E0-7A9F-49F6-8CC6-A4D6422CE14E.jpeg

2AB9E9DC-4A64-4BBD-BE69-6B6D028204B1.jpeg

Nydelig🤩

kikket på noen brukte, men handla heller 18" på gs. Var nydelig black friday tilbud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Daniel. skrev:

19" er ikke for stort om du bruker riktig dekkdim. 40 og 35 profil var da litt voldsomt for en 1-serie? Selv 3-serie E9x brukes det mest 35/30 profil på. Eller 35 hele veien. 

Om du bruker 30mm profil på en 1-serie, eller 3-serie for den saks skyld har en lite komfort igjen, det blir veldig stumpete, sikkert pent for mange men veldig ukomfortabelt.
Dekk dim. som ble brukt på 403M over her er den originale til F31, lånte de fra den bilen for en kort periode kun for moro skyld, var klar over at det kom til å bli stort men artig å prøve :) 
-At det er en voldsom profil for en 1 serie er jeg nok litt uenig i, da vil jeg heller påstå at 19" er for stort for en så liten bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peak skrev:

Om du bruker 30mm profil på en 1-serie, eller 3-serie for den saks skyld har en lite komfort igjen, det blir veldig stumpete, sikkert pent for mange men veldig ukomfortabelt.
Dekk dim. som ble brukt på 403M over her er den originale til F31, lånte de fra den bilen for en kort periode kun for moro skyld, var klar over at det kom til å bli stort men artig å prøve :) 
-At det er en voldsom profil for en 1 serie er jeg nok litt uenig i, da vil jeg heller påstå at 19" er for stort for en så liten bil. 

Om komfort er hovedkravet så burde man vel i grunn ikke sett på 19" i det hele tatt 😁

Tja, om du vil se på det på den måten så er det vel det, men er uansett for voldsomt med 40/35 profil 19" på en E8x 1-serie. 

Selv på E9x er det i det fleste tilfeller for voldsomt. 

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv planer om 403 til 1-serien min når jeg hadde den (og kjøpte det forøvrig også), men glad for at jeg heller gikk for 18". Syntes det passet bilen mye bedre.

Hadde flere forskjellige sett, men de mest «ekstreme» jeg hadde var 8x18 ET30 og 9x18 ET41.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Daniel. skrev:

Om komfort er hovedkravet så burde man vel i grunn ikke sett på 19" i det hele tatt 😁

Tja, om du vil se på det på den måten så er det vel det, men er uansett for voldsomt med 40/35 profil 19" på en E8x 1-serie. 

Selv på E9x er det i det fleste tilfeller for voldsomt. 

Altså 19” kan bli veldig komfortabelt det også med riktig mengde profil. Men for 1-serie er det rett og slett blir for stort, blir for mye felg i hjulhuset også må en i tillegg kompensere med riktig dekk for å ikke miste all komfort på norske veier. Da blir det for stort som du sier, men med 30 Profil forsvinner jo absolutt alt som heter komfort. Av den grunn mener jeg en bør holde seg unna 19" på en 1-serie med mindre bilen kun er laget for show

Usikker på hvorfor du stadig referer til e9X, 403M kom fra min F31 originalt og kom nettopp med den dekkdimensjonen fra fabrikk. Passer som hånd i hanske for den bilen og ville ikke vurdert å gå noe ned i profil der heller. At du kan kalle 35mm for en «voldsom profil» er jeg søren meg overrasket over😄

Vi har nok sikkert forskjellig mening om hva som er pent og hva som er gode kjøreegenskaper, agree to disagree🤞🏽😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E87 med M-sport felger har ET 49foran og ET52 bak.

Så da sier vi at originalt så har du: 

(Dette er spec på originale Style 261)

7,5x18 ET 49 foran

8,5x18 ET 52 bak.

Så ønsker du:

8x19 ET36 foran 

8,5x18 ET47 bak

Da vil den ny felgen foran komme 19,4mm lenger ut mot hjulbuen og innersiden av felgen vil komme 6,7mm lenger vekk fra fjørbeinet.

Bak så vil den nye felgen komme 15mm lenger ut mot hjulbuen og innsiden av felgen vil komme 15mm lenger vekk fra demperen. Så er det bare ut å måle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Peak skrev:

Altså 19” kan bli veldig komfortabelt det også med riktig mengde profil. Men for 1-serie er det rett og slett blir for stort, blir for mye felg i hjulhuset også må en i tillegg kompensere med riktig dekk for å ikke miste all komfort på norske veier. Da blir det for stort som du sier, men med 30 Profil forsvinner jo absolutt alt som heter komfort. Av den grunn mener jeg en bør holde seg unna 19" på en 1-serie med mindre bilen kun er laget for show

Usikker på hvorfor du stadig referer til e9X, 403M kom fra min F31 originalt og kom nettopp med den dekkdimensjonen fra fabrikk. Passer som hånd i hanske for den bilen og ville ikke vurdert å gå noe ned i profil der heller. At du kan kalle 35mm for en «voldsom profil» er jeg søren meg overrasket over😄

Vi har nok sikkert forskjellig mening om hva som er pent og hva som er gode kjøreegenskaper, agree to disagree🤞🏽😌

Eh...?? Virker som du velger å la vær å lese enkelte deler av kommentarene mine?

Jeg sier ikke at 35 i SEG SELV er en voldsom profil. Jeg sier at 35 OG 40 profil på 19" felger på en E8x 1-serie er voldsomt. Ikke at 35 profil er voldsomt, punktum. Jeg har jo 35 profil dekk på E91 min om sommeren. 🙄

Jeg refererer til E9x fordi selv på de er 40 profil på 19" litt voldsomt, og dermed sier det seg da at det er enda mer voldsomt på en E8x 1-serie for de er hakket mindre igjen.

Generelt sett brukes det kun 30 og 35 profil på de, alt etter bredde osv.

 

19" fungerer fint og ser bra ut på E8x, men da går det som nevnt litt på bekostning av kjørekomfort hvis du skal ha "riktig" dekkdim. Men de fleste som går for denne looken kjører gjerne allerede på senkfjører eller coilovers og har allerede sagt hadebra til komfort.

1741238913_E87_Style_132(5).thumb.jpg.0a78ad2cf0bffa7f1e428c36065552d1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...