Rune-K Skrevet Januar 10, 2021 Skrevet Januar 10, 2021 Hærlig interiør fra den tiden som det var helt ok og ha stoffseter i en luksusbil. Den betjeningen av varmeapparatet burde være et forbilde selv idag. Det er så enkelt og skjønne at det er en fryd. Husker fra den gangen jeg hadde E12 selv at passasjerene mine aldri kom seg ut på egenhånd, de fant aldri dørhåndtaket så de fikk åpnet døra. Pekka reagerte på dette 1
opeth84 Skrevet Januar 10, 2021 Skrevet Januar 10, 2021 Så kjekt å se bilen ute i rette element! Satser på du får orden på forgasseren på sikt og når du FORHÅPENTLIGVIS finner igjen mekkeboka 😉 Liker svært godt at du beholder stoffinteriøret! Gleder meg til å se hvordan restaureringen av felgene blir også!
sindre7633 Skrevet Januar 18, 2021 Forfatter Skrevet Januar 18, 2021 Da var boka funnet, å jeg ser hvorfor tomgang er lav😅 jeg mangler en vacumklokke(som skal hjelpe å gi gass ved plutselige strømtrekk osv hvis jeg har forstått det riktig), å på den klokka sitter tomgangsjusteringa😅🤷♂️ legger ved bilde av forgasser å bilde fra boka. Åpenlyst hva som mangler her. Justering for tomgang er en lien bit med "gjengestag" å settmutter som dere ser rett ovenfor arma fra vacumklokke🤷♂️
sindre7633 Skrevet Januar 18, 2021 Forfatter Skrevet Januar 18, 2021 På 11.1.2021 den 0.02, Rune-K skrev: Hærlig interiør fra den tiden som det var helt ok og ha stoffseter i en luksusbil. Den betjeningen av varmeapparatet burde være et forbilde selv idag. Det er så enkelt og skjønne at det er en fryd. Husker fra den gangen jeg hadde E12 selv at passasjerene mine aldri kom seg ut på egenhånd, de fant aldri dørhåndtaket så de fikk åpnet døra. Veldig fornøyd med interiøret selv. Jeg er egentli motstander av skinnseter, så stoffseter er helt yppelig for min smak😁 viftejusteringa var nokk det første jeg ble forelsket i😅 Har ikke hatt med så mange i bilen, men så langt har 100% av alle som har sittet i bilen rota for å finne døråpneren😂 Rune-K reagerte på dette 1
sindre7633 Skrevet Januar 18, 2021 Forfatter Skrevet Januar 18, 2021 På 11.1.2021 den 0.12, opeth84 skrev: Så kjekt å se bilen ute i rette element! Satser på du får orden på forgasseren på sikt og når du FORHÅPENTLIGVIS finner igjen mekkeboka 😉 Liker svært godt at du beholder stoffinteriøret! Gleder meg til å se hvordan restaureringen av felgene blir også! Boka er funnet, å studert nøye siste dagene😂 så satser på at det blir bra🙋♂️ bortsett fra lav tomgang, så går bilen som den skal(?)👍😁 har hatt bare noen få mil med bilen etter eu, så må vente på vår før jeg virkelig får prøvd den😅 opeth84 reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet Januar 19, 2021 Skrevet Januar 19, 2021 18 timer siden, sindre7633 skrev: Da var boka funnet, å jeg ser hvorfor tomgang er lav😅 jeg mangler en vacumklokke(som skal hjelpe å gi gass ved plutselige strømtrekk osv hvis jeg har forstått det riktig), å på den klokka sitter tomgangsjusteringa😅🤷♂️ Det blir vanskelig og justere tomgang uten justeringsskruen ja. Det er ikke alle modeller som har den vakumklokka men du burde jo ha braketten med tomgangsskruen. Den gjør akkurat motsatt av hva du tror. Hvis du slipper gassen så skal den holde igjen litt så turtallet ikke synker for fort og motoren stopper. Typisk så holder den turtallet på en 1000-1200rpm noen sekunder får så og synke rolig ned til vanlig tomgangsturtall. Har også litt med eksosrensing og gjøre. Hvis motoren ikke stopper når du slipper gassen ville jeg ikke brydd meg om den klokka men heller bare lagd en brakett med en justeringsskrue på. Det er vel nr. 7 til 12 du trenger og de delene ser det ut som er utgåtte. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=3951-EUR-11-1976-E12-BMW-528&diagId=13_0054 Du kan jo ha flaks og finne en forgasser fra bl.a. E21, 320/6, det er den samme forgasseren. sindre7633 reagerte på dette 1
opeth84 Skrevet Januar 21, 2021 Skrevet Januar 21, 2021 På 18.1.2021 den 23.56, sindre7633 skrev: Boka er funnet, å studert nøye siste dagene😂 så satser på at det blir bra🙋♂️ bortsett fra lav tomgang, så går bilen som den skal(?)👍😁 har hatt bare noen få mil med bilen etter eu, så må vente på vår før jeg virkelig får prøvd den😅 Høres bra ut! Godt at boka er funnet frem igjen. Skjønner-du får smøre deg med tålmodighet til du får kjørt bilen igjen;p I mellomtiden er det jo greit å gå over diverse. Alltid noe å gjøre med gammel bil, (heldigvis?) 😊 sindre7633 reagerte på dette 1
sindre7633 Skrevet Januar 21, 2021 Forfatter Skrevet Januar 21, 2021 På 19.1.2021 den 18.25, Rune-K skrev: Det blir vanskelig og justere tomgang uten justeringsskruen ja. Det er ikke alle modeller som har den vakumklokka men du burde jo ha braketten med tomgangsskruen. Den gjør akkurat motsatt av hva du tror. Hvis du slipper gassen så skal den holde igjen litt så turtallet ikke synker for fort og motoren stopper. Typisk så holder den turtallet på en 1000-1200rpm noen sekunder får så og synke rolig ned til vanlig tomgangsturtall. Har også litt med eksosrensing og gjøre. Hvis motoren ikke stopper når du slipper gassen ville jeg ikke brydd meg om den klokka men heller bare lagd en brakett med en justeringsskrue på. Det er vel nr. 7 til 12 du trenger og de delene ser det ut som er utgåtte. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=3951-EUR-11-1976-E12-BMW-528&diagId=13_0054 Du kan jo ha flaks og finne en forgasser fra bl.a. E21, 320/6, det er den samme forgasseren. Da har jeg nokk missforstått litt hva klokka gjør😅👍 blir å lage ny brakett for å få justert opp tomgang. Hender seg den stopper om jeg tramper inn clutch å svinger samtidig, men det tror jeg blir greit bare jeg får justert opp tomgang👍 tomgang er så lav nå at oljelampe å ladelampe gløder/blinker. Det er en av grunnene til at jeg ikke har kjørt noe særlig etter eu😅👍 jeg liker at motoren min har smøring til en hver tid🤣 Rune-K reagerte på dette 1
sindre7633 Skrevet Januar 21, 2021 Forfatter Skrevet Januar 21, 2021 1 time siden, opeth84 skrev: Høres bra ut! Godt at boka er funnet frem igjen. Skjønner-du får smøre deg med tålmodighet til du får kjørt bilen igjen;p I mellomtiden er det jo greit å gå over diverse. Alltid noe å gjøre med gammel bil, (heldigvis?) 😊 Har masse småplukk å sette fingrene i😁 frykter våren kommer for fort🙈🤣
Rune-K Skrevet Januar 21, 2021 Skrevet Januar 21, 2021 4 timer siden, sindre7633 skrev: Da har jeg nokk missforstått litt hva klokka gjør😅👍 blir å lage ny brakett for å få justert opp tomgang. Hender seg den stopper om jeg tramper inn clutch å svinger samtidig, men det tror jeg blir greit bare jeg får justert opp tomgang👍 tomgang er så lav nå at oljelampe å ladelampe gløder/blinker. Det er en av grunnene til at jeg ikke har kjørt noe særlig etter eu😅👍 jeg liker at motoren min har smøring til en hver tid🤣 Det er en god plan. Ser at akkurat klokka fortsatt er på lager men den koster nærmere 1500 kroner. Men vakumslangen skal jo også kobles til et sted. Jeg husker ikke helt men finner du en tilkobling som ikke er i bruk? Sitter nok i bunnen av forgasseren eller på manifolden. Den bør være blindet. Hvis den ikke er der så har du nok aldri hatt en slik vakumklokke. Skjønner problemet med at oljelampa blinker. På syvern min så lyste den konstant på tomgang. Det er derfor jeg driver og overhaler motoren min som du kan se i tråden min.
sindre7633 Skrevet Januar 24, 2021 Forfatter Skrevet Januar 24, 2021 Lite søndagsoppdatering. Fått ordnet en "midlertidig" brakett for tomgang. Braketten er laget av rester av tynn stålplate. Ønsker å få ordnet i litt tykkere stål på sikt hvis forgasseren skal bli værende på motor. Dårlig på å huske å ta bilder, men ble noen få😂👍 praketten henger på tørk i skrivende stund, å ble lakkert sort. Bilde av endelig resultat kommer i morgen😊 forøvrig bestilt opp div fra koed, å håper det kommer til uka. Oppdatering kommer når delene er i hus😁 Pekka, opeth84 og Rune-K reagerte på dette 3
viggo E34 Skrevet Januar 29, 2021 Skrevet Januar 29, 2021 Blir knall det her sindre7633 reagerte på dette 1
sindre7633 Skrevet Februar 2, 2021 Forfatter Skrevet Februar 2, 2021 (endret) Da har det skjedd litt igjenn siden sist. Går ikke så fort, å veldig dårlig på å huske bilder🙈 litt nytt for meg dette med prosjekt-tråd her inne😅 Fått lakkert, men ikke montert brakett for tomgang. Montering ble utsatt da det plutselig ble forandring i planene (skjønner greia litt lengere ned her)😂 fått diverse deler fra koed også, så litt motor relatert dukker opp etter hvert. Bestilte fordelerlokk, rotor, stift, å reimer for dynamo/vannpumpe å servo. Ble også med tettningslister til taklule. Så til forandringene i planen😅 onsdag forrige uke ble det tur til lakkspesialisten i trondheim. Tok med tanklokk for scanning av kode. Ble i denne omgang kjøpt lakk på sprayboks. Hele bilen trenger lakk i framtiden pga sår å riper. Torsdag kveld startet det jeg hadde gledet meg myye til. Panseret fikk riktig farge! Resultatet ble helt ok. Veldig uheldig med lakkboksene. Spyttet store klyser med lakk på panseret, så noe show finish ble det ikke. Men med godt med klarlakk, så fikk jeg våtslipt mye av "skavankene". BBS fangeren fikk farge i går kveld. Kjøpte sånne "poppnagler" som funker som mutter som jeg skal sette i front på bilen, så kan jeg montere å demontere bbs fronten uten å skade lakk å forårsake rust å dritt. Endret Februar 2, 2021 av sindre7633 M-jakob, viggo E34, BTS og 2 andre reagerte på dette 5
Mortenej Skrevet Februar 2, 2021 Skrevet Februar 2, 2021 Ser veldig bra ut lakkeringen. Imponerende å ta et helt pannser, krever litt for at slike store flater skal bli bra sindre7633 reagerte på dette 1
viggo E34 Skrevet Februar 2, 2021 Skrevet Februar 2, 2021 Blei knall dette Sindre Kommer innom når jeg er tilbake fra jobb 😊 sindre7633 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå