Gå til innhold

Kjøpe ny felg?


kln66
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 19" style 403 (8") felg som er stygt kantkjørt. 

Sjekket med Oslo Felgretting, og de kan fikse felgen, men fordi det kan oppstå fargeforskjeller vil de helst ha to felger, slik at det blir samme nyanse på felgene på samme side av bilen. De tre andre felgene er imidlertid helt strøkne, så det virker litt bortkastet å levere inn en helt fin felg til omlakkering. 

Prisen for å fikse to felger er over 6000,- og da lurer jeg på om det kan være like greit å kjøpe en ny felg? 

Hvor mye omtrent må man regne med å betale for en ny felg, og hvor lønner det seg å kjøpe den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har jeg ofte sett på Finn. Men virker som mange av de sliter med korrosjon. 

Du får nok fint tak i et sett for 6-8 tusen kroner. Så ville heller ventet og funnet et brukt sett i god stand, heller å kjøpe nye. Så kan du beholde de tre andre fine som reserver som du skulle være uheldig å kantkjøre igjen. Eventuelt selge det gamle settet til noen som uansett vil lakkere de i en annen farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nypris er 7044 på GS bildeler.

Bør være ca det samme hos merkeverksted.

Ellers har man jo brukt da.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=193294127

 

Er utrolig mye hjul som blir lagt ut av div årsaker. Har selv kjøpt 4 nye felger inkl tpms for 1000kr (vel å merke 16")

Er kjøpers marked med mindre det er noe spesielt/ettertrakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse vil få nyanseforskjell, da de må diamantkuttes, og ikke lakkes (evt. kan man jo lakke alle fire, som sikkert blir billigere enn å diamantkutte en eller to).

Har selv hatt 403 som jeg har fått reparert, og forskjellen mellom de reparerte og de to andre var ganske stor.

Stemmer for forslagene til @Walkabout og @Lars89, kjøp et brukt sett. Så kan du evt. bytte ut en felg og selge hele settet igjen for en liten tusenlapp mindre.

Kjøpte et sett style 403 for 3500,- en gang, så de er ikke så dyre nødvendigvis. «Normal» pris vil jeg derimot si er 7-8000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...