Gå til innhold

E61 pdc failure

320d2002
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har problemer med pdc’en på min 520d e61 2008 modell. Sliter med at pdc’en ikke fungerte under vått føre, men funket som normalt under tørt føre fram til nå hvor den ikke fungerer i det hele tatt. 
Noen ideer om hva som kan være problemet med bilen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være flere ting.
Du kan enkelt feilsøke selv. Trykk på P- knappen lytt til hver sensor, alle som er i orden tikker. Ryker en sensor, slås hele systemet av.
Blinker P-knappen - ofte feil på modul.
Kan også være ledningbrudd, siden du sier det har fungert av og til.
En diagnose vil også fortelle feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Reef89 skrev:

Det kan være flere ting.
Du kan enkelt feilsøke selv. Trykk på P- knappen lytt til hver sensor, alle som er i orden tikker. Ryker en sensor, slås hele systemet av.
Blinker P-knappen - ofte feil på modul.
Kan også være ledningbrudd, siden du sier det har fungert av og til.
En diagnose vil også fortelle feil.

Takk for tipset. Sjekket om sensorene tikket og alle untatt høyre bak tikket. Hva kan være årsaken til dette? Må jeg bytte den sensoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det hadde med føret å gjøre tipper jeg på kabelbrudd. Se om du ser noe mystisk hvis du skal bytte om sensorene.

På E87 var det vanlig at det kom vann inn der PDC-boksen sto i bagasjerommet. Jeg kan ikke huske at jeg har hørt noe sånt om E61, men det kan kanskje være verdt å ta en titt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, ogee1 said:

På E87 var det vanlig at det kom vann inn der PDC-boksen sto i bagasjerommet. Jeg kan ikke huske at jeg har hørt noe sånt om E61, men det kan kanskje være verdt å ta en titt?

Hvis du har panorama på E61 og ikke har hatt svømmebasseng bak så har du ikke E61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, E.C. skrev:

Hvis du har panorama på E61 og ikke har hatt svømmebasseng bak så har du ikke E61.

Eller så har du en E61 som du har passet på at dreneringene ikke har tettet seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skal innrømme at jeg tok litt vel i, men poenget var at det ikke er uvanlig. Jeg har fulgt med litt i FB-gruppen for E60/E61 og der var det stadig vekk noen som oppdaget svømmebasseng bak. Det virker å være ganske mange som ikke tenker på det før problemet er et faktum, det er jo ikke så uvanlig for andre ting. Det er først når noe har feilet og du googler det at du finner ut hvor vanlig det er.

OT: som nevnt over så er jo det å bytte om på en tikkende og ikke tikkende sensor en måte å feilsøke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...