Gå til innhold

Nektet å starte i el.mode selv med fullt batteri.


Ove67
 Share

Anbefalte innlegg

Idag skulle jeg kjøre avgårde med min 740e. Skulle bare kjøre et kort stykke idag, og det var -13 grader, så ville unnlate å starte bensinmotoren. Batteriet var fulladet og forvarming av kupeen hadde virket. Valgte MAX eDRIVE, men det gikk ikke! Fikk melding at denne ikke kunne velges pga "systemfeil". Så bensinmotoren startet og jeg kom meg avgårde. La merke til at selv om pilen viste 100% batteri, viste det i feltet for km elektrisk rekkevidde "---". Etter ca. 1 km kom det 16 km el-rekkevidde og jeg kunne kjøre videre helelektrisk.

Er dette normalt pga. kulden - eller kan det være en feil med bilen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da inn dette bildet forrige uke på min egen tråd.

Oppdaget ved en tilfeldighet at jeg fikk kjørt på El modus selv i 15 minus, så forsket litt på dette, da den som regel gjør som din og vil kjøre litt bensin først på ca 10 minus.

Det jeg har fått til å fungere:

1. Kjøre forvarming fra app/nøkkel to ganger før avreise.

2. Legge inn så at lading av batteri starter så nærme avreise som mulig og avreisetid. 

Begge deler har gitt meg mulighet til å start i ren el modus på 15 minus. Litt mildere i garasjen enn på bildet her.

Jeg lader på 13A og på G20 gir det muligheten for å starte med 100% batteri selv etter forvarming.

image.png.fc5fa34773b5dc4520a0f9919efb5b63.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod ikke "systemfeil" - det stod "systemkrav". Ja, jeg vet nå at dette er helt normalt. Lånte en 225 xe mens min var på verksted. Skjedde samme der.

Endret av Ove67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...