Gå til innhold

F10/F11 - dekkdimensjoner og xDrive


 Share

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Geir Anders said:

Hvilke dimensjoner brukte de på 19? Må trolig ha nye dekk denne sommeren. 

De bruker originaldimensjon for 19" på F30/31; 225/40 og 255/35. Jeg gikk for Vredestein Ultrac Vorti den gang, men det var no good og bakdekka var 2mm mer slitt enn framdekka etter en sesong, noe som jeg vil tro gikk ut over fordelingskassen da denne måtte byttes på garanti året etter. Fikk så Michelin PS4S stjernemerket (laget for G20) i samme dimensjon på reklamasjon fra dekkforhandler, det er råe dekk på alle måter (utseende, kjøreegenskaper osv) og er vel det eneste valget i praksis om en vil ha stjernemerket men ikke vil ha run-flat så vidt jeg ser det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Geir Anders said:

Relativt kostbare dekker når stjernemerkingen skal med, noen som har forslag til forhandlere med Michelin og rabatter?

Tja, de kostet ikke så mye mer enn Vredesteindekkene i utgangspunktet, men du må kanskje regne med en 10 lapper +. De er verdt det etter min mening. At Michelin er kjent for å vare lenge, og beholde egenskapene sine gjennom levetiden hjelper også på, da kan en høyere sum forsvares :) bedre med 10k i dekk enn 50k i fordelingskasse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmeste noe offisielt jeg har sett er dette, og her nevnes 2mm forskjell (altså ingen prosent).

Dette dokumentet tilhører F3x, men om man tar utgangspunkt i at 2mm gjelder over hele linja vil dette gi ca. 0,55 - 0,65% differanse eller deromkring (alt etter dekkdimensjon) noe som kanskje samsvarer mer med når problemer begynner å melde seg.

1E2315F3-07A2-4A01-BD90-889615975E02.thumb.jpeg.f395d4c2f4a93cdd328ffabdfaf5e517.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...