Gran3 Skrevet Mars 16, 2021 Share Skrevet Mars 16, 2021 (endret) Hei! Vurderer å kjøpe BMW E6X 2008 og oppover. Har sett på preface, men har blitt frarådet å kjøpe preface da det skal være mye feil, så skal ha facelift. Spørsmål: Hvordan er motorene i 525D? Er automatkassene gode og holdbare? Eller anbefales manuell? Er det mye tull med elektronikken i bilene? Er det trygt å gå for en med takluke og memory seats osv, eller burde man kjøpe en med minst mulig ekstrautstyr som innebærer elektronikk? Eventuelt andre positive og negative sider med bilene? Og ja... Det finnes sikkert tusenvis av innlegg om dette, men vil ha klart og tydelig svar Endret Mars 16, 2021 av Japsern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 16, 2021 Share Skrevet Mars 16, 2021 E60 og E65 var aldri de mest skuddsikre bilene fra BMW mtp kvalitet på elektriske komponenter. Om LCI er så mye bedre enn pre-LCI er jeg usikker på da. Bla virker ledningsbrudd i bakluke å være like utbredt. Det er mer visse motorer du bør være på vakt mot. 525d er et bra valg sånn sett, uansett årgang. En 525d N57 med 197hk er en veldig fin motor som passer bilen bra. Den er til og med uten swirl flaps. N47 motoren bør du derimot tenke deg om før du kjøper. At girkassene er svake kjenner ikke jeg til. Jeg har en E60 LCI fra 2009, med N53 bensinmotor og manuell kasse, og generelt bra utstyrt. Det har vært en bra bil med lite tull. En E6X som er tatt vare på er en flott kjøremaskin. Synes den står seg bra mot helt nye BMW'er der. Designet er litt smak og behag, men jeg liker det. Modellen er nå i en alder der det finnes mange dårlige eksemplarer. Den er for ny til at den anses som spesielt og bevaringsverdig, men samtidig gammel nok til at den kan herjes med og neglisjeres. Du må, med andre ord, være klar for å lete litt for å finne de gode bilene. Gran3 og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran3 Skrevet Mars 16, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2021 Takk for godt svar!😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 16, 2021 Share Skrevet Mars 16, 2021 (endret) Ligger jo masse om dette på forumet fra før av. Med svar. Litt nyttig lesestoff: At en blir frarådet å kjøpe en pre LCI er jo helt på jordet. Han/hun vet da ikke Endret Mars 16, 2021 av Reef89 Gran3 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
møkkaleiBMW Skrevet Mars 16, 2021 Share Skrevet Mars 16, 2021 Er det nå jeg skal være en idiot og heller anbefale deg en prefacelift? Jeg har hatt begge, og hadde minst problemer med prefacelift. den hadde også gått betydelig lengre. På facelift utgaven røk det veldig mye, som ble fort kostbart... Jeg vil påstå at om bilen skal stå ute og tåle litt regn så er facelift mye mer sårbar, dette er gamle biler hvor det kommer lett fukt inni, på min gamle facelift røk det mye elektronisk duppeditter inni som blandt annet "girkassemodul" velger eller hva folk kaller den, den elektriske styreeneheten man velger gir med. En annen kamerat kjøpte en facelift, han har ikke hatt noe annet en småproblemer hele tiden og bruker sikkert 30 000kr i året på deler, spør du han så er gamle E39 en skuddsikker bil i forhold, og det sier vell litt om hvordan disse bilene er... Men når det er sagt, så er jeg ingen ekspert på disse bilene Gran3 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 16, 2021 Share Skrevet Mars 16, 2021 Kjøp den du liker best. Uansett så har alle modeller problemer. Dog så vil jeg være svært overrasket om du finner en e6x med barnesykdommer nå. Alle typiske feil må ha blitt korrigert en gang til nå i levetiden. Gran3 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 16, 2021 Share Skrevet Mars 16, 2021 (endret) 525d LCI har M57N2 motor, ikke N57 som nevnt over. Ganske grei motor, har hatt en E90 325d med den selv. Automatgirkassen er dessverre den samme som sitter på 520d (6HP19 eller 21), og er dermed en anelse "underdimensjonert" for 525d, spesielt hvis den er trimmet. Her er pre-LCI 525d bedre, med 6HP26 kassen. Men når det er sagt, så har folk klart fint å ta liv av den kassen uten trim, mens andre med trim har hatt null problem med den, så vil nok tro at bruk og vedlikehold spiller en viktig rolle her 🙂 Endret Mars 16, 2021 av Daniel. Gran3 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå