Gå til innhold

E6x - Veldig lavt maks-volum på AUX


Anbefalte innlegg

Maks volum når jeg spiller musikk via original AUX i min E61 er veldig lavt, ut ifra noen søk er dette vanlig. Er det noen enkel måte å overkjøre eller endre på det slik at man får hatt litt volum? Må dette eventuelt kodes? Noe muligheter for det i Carly eventuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gabz skrev:

Maks volum når jeg spiller musikk via original AUX i min E61 er veldig lavt, ut ifra noen søk er dette vanlig. Er det noen enkel måte å overkjøre eller endre på det slik at man får hatt litt volum? Må dette eventuelt kodes? Noe muligheter for det i Carly eventuelt?

https://www.m5board.com/threads/improved-aux-input-sound-quality-volume.69156/
 

prøv å fjern motstanden og kondensatorene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er orginal AUX bak midtkonsoll så har ikke den motstand.

Men det beste er jo å plugge BT- adapter i AUX (eller bak spiller) så slipper man AUX kabel rot, dårlig lyd etc.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gabz skrev:

@Reef89 Bak midtkonsollen, ja. Noen adapter å anbefale? Slipper man volumsperren med sånne?

Nja, er ganske mange år siden jeg brukte slik adapter på E60n. Den har ny skjerm, men før det fantes brukte jeg adapter og funket helt greit og lyd messig vet jeg ikke da jeg oppgraderte alle høyttalerene først (standar anlegg) så det spiller bra nå og når eg brukte adapter.
Har ikke noen å anbefale, men de fleste har nok blitt bedre med årene.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=bmw+e61+bt+aux+adapter&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=bmw+e61+bt+adapter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E87 hadde jeg samme problemet. Prøvde et par BT-adaptere, men de hadde også for lavt volum. Så skaffet jeg en forsterker som jeg plugget mellom aux ut fra BT-boksen og aux-inngangen i midtkonsollen. Da ble det høyere lyd, men dessverre også litt støy.

Endte til slutt opp med å kjøpe en annen bil. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså har man standard anlegg så er det veldig dårlig både radio, CD, AUX og BT (adaptere) men slik som på min ble det mye bedre lyd av å bare montere nye høyttalere. Man kan jo selvsagt montere forsterker i tillegg, selges jo kit der også.
Mange muligheter.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...