Olaandref Skrevet Mars 26, 2021 Share Skrevet Mars 26, 2021 Har prøvd å finne ut om jeg har bixenon eller xenon hovedlykter, men jeg blir rett og slett ikke klok. Utstyrs kode er S 522 og S 524, altså AHL. OEM nr jeg finner på lykten er 63117182517, altså en US lykt. Men her stopper det litt opp, har heller ikke lykten tilgjengelig siden jeg ikke er hjemme for tiden. Bilen er en M3, 2011 modell. Noen med kjennskap som kan hjelpe? Jeg tror det er Xenon, men tenker det er lurt å dobbeltsjekke før jeg bestiller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 26, 2021 Share Skrevet Mars 26, 2021 Du har nok bixenon. Olaandref reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mars 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2021 2 minutter siden, Otis skrev: Du har nok bixenon. Basert på hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 26, 2021 Share Skrevet Mars 26, 2021 Det er bassert på at nærlyset ditt og fjernlyset ditt er i samme pære. Det er et lite lokk som åpner seg så pære gir fullstyrke på fjernlys. Og at du i tillegg har AHL så er det jo ikke plass til langlyspærer noe sted. Olaandref og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mars 26, 2021 Share Skrevet Mars 26, 2021 (endret) BMW har kalt det xenon, men det er faktisk bi-xenon. Ser du i delelistene så står lyktene omtalt som xenon. Endret Mars 26, 2021 av ogee1 Olaandref reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 26, 2021 Share Skrevet Mars 26, 2021 (endret) Du kan forøvrig se på lykten om den er bi-xenon. Kjør inn mot et butikkvindu, så ser du hva som skjer når du setter på fjernlys. E9x kom aldri med noe annet enn bi-xenon eller halogen, såvidt jeg vet. I hvertfall så sent som i 2011. Endret Mars 26, 2021 av *MrB* Olaandref reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mars 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2021 Ja, ok. For jeg ser blant lyktene jeg finner på nett så er noe omtalt som xenon og noe som bixenon, men med samme delenr, så da er forvirringen komplett. Men det virker logisk det dere skriver. Noen som har gode erfaringer med uoriginale lykter? I forhold til dugg? Hella eller Magneti Marelli f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mars 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2021 1 minutt siden, *MrB* skrev: Du kan forøvrig se på lykten om den er bi-xenon. Kjør inn mot et butikkvindu, så ser du hva som skjer når du setter på fjernlys. Ja, hadde jeg vært hjemme så kunne jeg det, men er i Nordsjøen på jobb, så da blir det vanskeligere med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mars 26, 2021 Share Skrevet Mars 26, 2021 (endret) 1 time siden, Olaandref skrev: Ja, ok. For jeg ser blant lyktene jeg finner på nett så er noe omtalt som xenon og noe som bixenon, men med samme delenr, så da er forvirringen komplett. Men det virker logisk det dere skriver. Noen som har gode erfaringer med uoriginale lykter? I forhold til dugg? Hella eller Magneti Marelli f.eks? Har ikke erfaring med uoriginalt, men Hella er i mine øyne et godt merke. Jeg er ikke imponert over kvaliteten på Valeo som er originalt på mange nyere BMWer i alle fall. Magneti Marelli har jeg hørt om, men aldri sett noen av lyktene deres. Nå er vel dugg et problem på originallykter også, så hvis det er det eneste problemet ville jeg ikke startet med å kjøpe ny lykt. Bedre å gå over den du har. Endret Mars 26, 2021 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mars 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2021 10 minutter siden, ogee1 skrev: Har ikke erfaring med uoriginalt, men Hella er i mine øyne et godt merke. Jeg er ikke imponert over kvaliteten på Valeo som er originalt på mange nyere BMWer i alle fall. Magneti Marelli har jeg hørt om, men aldri sett noen av lyktene deres. Nå er vel dugg et problem på originallykter også, så hvis det er det eneste problemet ville jeg ikke startet med å kjøpe ny lykt. Bedre å gå over den du har. Ja, jeg tenkte på det og, men nå blir det nye, så får jeg heller gå over de gamle og selge de. Hella har jo vært bra, var mye av den sorten ute å gikk på E30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå