Han5y Skrevet Mars 30, 2021 Share Skrevet Mars 30, 2021 Hei Folkens! Trenger litt bistand her iforbindelse med EU kontroll på min E46 2003 modell, alt er ok, bortsett fra setebeltevarselen. VIN: WBAAX31080PG29688 Korte trekk: Setebeltevarselen slår seg på ved tenning, og av noen sekunder etter oppstart (uavhengig om beltet står i eller ikke). Og det kontrolløren kommenterer er at setebeltevarselen IKKE slår seg på under noen omstendigheter når beltet er koblet fra. Ikke over en kort tur, eller mens man kjører. Så i den forbindelse så lurer jeg på om det finnes noen BMW teknikere som kan bekrefte eller avkrefte dette, gjerne med et dokument eller lignende? Kan godt betale om dette er noe som tar av tiden deres. Hilsen Hans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 30, 2021 Share Skrevet Mars 30, 2021 Det er ikke korrekt oppførsel av beltevarsler. Men igjen, hadde e46 beltevarsler såpass tidlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 30, 2021 Share Skrevet Mars 30, 2021 Jeg leste på newtis.info og det virker som at det kun US som har en beltesjekke funksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Han5y Skrevet Mars 30, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2021 (endret) Slettes Endret Mars 30, 2021 av Han5y Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Han5y Skrevet Mars 30, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2021 9 minutter siden, Otis skrev: Jeg leste på newtis.info og det virker som at det kun US som har en beltesjekke funksjon. Takk for at du sjekker Otis, jeg er usikker om min BMW har det, men den har iallefall lyset ved oppstart. Har du dette dokumentet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 30, 2021 Share Skrevet Mars 30, 2021 Jeg mener at det er likt på E39, du får kun en påminnelse ved oppstart, ikke en aktiv varsel ved manglende bruk. På e39 er det heller ikke motorlampe hvis man har høyt instrumentcluster, møter man feil kontrollør så har man det gående. TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Han5y Skrevet Mars 30, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2021 3 timer siden, E.C. skrev: Jeg mener at det er likt på E39, du får kun en påminnelse ved oppstart, ikke en aktiv varsel ved manglende bruk. På e39 er det heller ikke motorlampe hvis man har høyt instrumentcluster, møter man feil kontrollør så har man det gående. Og feil kontrollør har jeg møtt, de nekter å høre på, selv om jeg har vært i dialog med flere BMW mekanikere som sier det samme. Blir ikke flere EU-kontroller hos de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 30, 2021 Share Skrevet Mars 30, 2021 Du står fritt til å ta etterkontroll hvor du vil (vanligvis mot betaling). Det finnes mye forskjellige meninger der ute selv om alle skal forholde seg til det samme regelverket. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 30, 2021 Share Skrevet Mars 30, 2021 Kanskje du kan overbevise aktuell kontrollør, ved å vise at beltespenner ikke har noen ledninger på seg? Det er da fysisk umulig at det er noen sensor der. Basse Lusk reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Mecanic Skrevet Mars 30, 2021 Share Skrevet Mars 30, 2021 Jeg er selv godkjent eu kontrollør etter de nye reglene og jeg kan ikke huske at det noen gang er nevnt noe ang krav til varsel om belte er i eller ikke og ikke står det noe om dette i kontrollveilederen som kontrollørene er pliktet å følge... kan lastes ned her forresten https://www.vegvesen.no/_attachment/2354663/binary/1311258?fast_title=Kontrollinstruks+for+periodisk+kontroll+av+kjøretøy.pdf. Det skal nevnes at all klaging ang pkk skal tas til statens vegvesen og ikke utførende organ. Anbefaler at dette blir gjort så kontrolløren blir gjort oppmerksom på feilen han gjør Basse Lusk reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Han5y Skrevet Mars 31, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2021 7 timer siden, The Mecanic skrev: Jeg er selv godkjent eu kontrollør etter de nye reglene og jeg kan ikke huske at det noen gang er nevnt noe ang krav til varsel om belte er i eller ikke og ikke står det noe om dette i kontrollveilederen som kontrollørene er pliktet å følge... kan lastes ned her forresten https://www.vegvesen.no/_attachment/2354663/binary/1311258?fast_title=Kontrollinstruks+for+periodisk+kontroll+av+kjøretøy.pdf. Det skal nevnes at all klaging ang pkk skal tas til statens vegvesen og ikke utførende organ. Anbefaler at dette blir gjort så kontrolløren blir gjort oppmerksom på feilen han gjør Godt tips, takk, skal skrive statens vegvesen en klage angående dette. Endte selv opp med å ta etterkontroll på annet verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 31, 2021 Share Skrevet Mars 31, 2021 Man får alltid med et skriv angående klagerett, men dette er det "ingen" som leser. Har hatt endel kunder som presser på for å få meg til å endre mening angående slitasje, lekkasjer, rust osv, men man må stå for det man skriver som feil. Da er det bedre å klage evt bare ta etterkontroll en annen plass. Han5y reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 31, 2021 Share Skrevet Mars 31, 2021 Akkurat nå, Lars89 skrev: Man får alltid med et skriv angående klagerett, men dette er det "ingen" som leser. Har hatt endel kunder som presser på for å få meg til å endre mening angående slitasje, lekkasjer, rust osv, men man står jo for det man skriver som feil. Da er det bedre å klage evt bare ta etterkontroll en annen plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet April 6, 2021 Share Skrevet April 6, 2021 På 30.3.2021 den 11.12, E.C. skrev: Jeg mener at det er likt på E39, du får kun en påminnelse ved oppstart, ikke en aktiv varsel ved manglende bruk. På e39 er det heller ikke motorlampe hvis man har høyt instrumentcluster, møter man feil kontrollør så har man det gående. Høyt instrumentcluster har også motorlampe. Det er skille på årgang/produksjonstidspunkt. Husker ikke akkurat når. 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 6, 2021 Share Skrevet April 6, 2021 Teknisk sett så har den det og jeg greier å få den til lyse via INPA hvis jeg roter lenge nok under instrumentcluster-modulen, men den kommer ikke opp under vanlig cluster test eller ved oppstart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå