Gå til innhold

Style 351 og dekktrykksensorer


Sortehaug
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Jeg har kjøpt meg noen 351 felger til min f11. Bilen er utstyrt med TPMS og jeg mistenker at felgene ikke har sensorer i seg. 
 

Hva er best?
Kjøpe hos forhandler og få alt montert? Hva er prisen på noe slikt? Vil det koste 5-6k ferdig montert?
finnes det noen DIY-løsninger? Hva er beste alternativ?🙃
 

takk for svar! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får «originale» sensorer forholdsvis billig på eBay og slikt. «Originale» vil si identiske med de originale, men uten BMW-logo.

Alternativt kan man kode funksjonen slik at den leser på ABS-sensorer i stedet (måler da forskjell i rulleomkrets). Langt i fra like bra, men slipper feilmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, awt skrev:

Man får «originale» sensorer forholdsvis billig på eBay og slikt. «Originale» vil si identiske med de originale, men uten BMW-logo.

Alternativt kan man kode funksjonen slik at den leser på ABS-sensorer i stedet (måler da forskjell i rulleomkrets). Langt i fra like bra, men slipper feilmelding.

Ja, snakket med bavaria. De skulle ha over 5000,-. Har du handlet på ebay før, hvor du kanskje har en link? 😊 

 

eller noen andre her inne, som har handlet sensorer til en rimeligere sum? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, awt skrev:

Alternativt kan man kode funksjonen slik at den leser på ABS-sensorer i stedet (måler da forskjell i rulleomkrets). Langt i fra like bra, men slipper feilmelding.

Hva mister du med å bruke ABS-sensorene i stedet for TPMS i dekkene, bortsett fra å se dekktrykk i iDrive? Jeg har hatt både punktering og smålekkasjer med ABS-systemet, og jeg synes det har fungert utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ogee1 skrev:

Hva mister du med å bruke ABS-sensorene i stedet for TPMS i dekkene, bortsett fra å se dekktrykk i iDrive? Jeg har hatt både punktering og smålekkasjer med ABS-systemet, og jeg synes det har fungert utmerket.

Mister bare dekktrykk på skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, ogee1 skrev:

Hva mister du med å bruke ABS-sensorene i stedet for TPMS i dekkene, bortsett fra å se dekktrykk i iDrive? Jeg har hatt både punktering og smålekkasjer med ABS-systemet, og jeg synes det har fungert utmerket.

Samme her! Det har funket supert :)

 

Men om jeg får tak i sensorer, må jeg inn på verksted å kode for at de skal snakke sammen med bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...