Gå til innhold

BMW E23 745 1982 mod


Bmwe46320d
 Share

Anbefalte innlegg

Regner med det er den på Finn det dreier seg om .

Vet ikke om du har fulgt med på de som har stått for salg her i Norge ,men sitter desverre igjen med inntrykket at uansett hvor flotte de er ser det ut til å være tungsolgte biler hvertfall de som er høyt priset og er pene.

Men på denne så spørs det jo på tilstand ,rust osv ,ikke minst at alt fungerer sånn noenlunde .

Om den har stått siden 2002 så kan jeg garantere at det er mye som må gåes over både kosmetisk og teknisk ,og enkelte deler til disse er vel ikke like lett og få fatt på heller ikke minst dyrt ,det må du og ha med i regnestykket om du kun kjøper for å selge videre .

Det jeg mener er at det er kjipt å kjøpe type billig bil ,koste på masse både i tid og penger  og kanskje ikke få solgt til det du tror den er verdt 

.Da ville jeg heller beholdt den selv .

Alt drar jo med seg her ,men pokker for et funn om bilen er bra og ønsker deg lykke til med budene .

Ps skal du tjene penger på gammalt ræl ,kjøp rusten e30 de forsvinner uansett om kjøper må bære den hjem i plastsekker .😎😎😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @sveigis De er tungsolgte i Norge men forutsatt at alt er originalt, hvis det Ikke er byttet til nyere innredning og slikt noe så bør du i vertfall få over 100 000. Men jeg ville ikke kjøpt denne som oppussingsobjekt for og selge videre. Til det er markedet i Norge for lite. 

Hvis du derimot vil kjøpe for og beholde da kan du få en bra og morsom bil i mange år. Det viktigste og sjekke er rust, de ruster overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke bilen du kjøper om du ser for deg å pusse opp å selge med fortjeneste. Som det påpekes over her så er markedet (dessverre) alt for snevert i Norge når der kommer til 7-serie. Noe annet enn hva man kan si om 3-serier som du nesten ikke kan kjøre til butikken uten å få tilbud slengt etter deg. Med dette sagt så har bilen noe for seg, den er opprinnelig norsk solgt. Dette i seg selv er sjeldent da 745i var vanvittig kostbare biler den gang. Den har også kort og ryddig eierhistorikk med folk som har eid bilen lenge. Tenkte først på om dette kunne være gamlebilen til Kong Harald, men han hadde vel en 1981 modell som var sølv? Uansett så tror jeg at man iallfall får over 100 000,- for denne bilen, kanskje opp mot 130 000 hvis rusta er tatt og bilen fremstår som hel og pen. Ønsker du å fikse opp for å eie selv så har du her en super sjanse til å få deg en flott bil og ett bra utgangspunkt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier, BMW 7-serie er generelt tungsolgt, og ikke en modell man burde kjøpe som investeringsobjekt. 

Ser Rune og Fredrik nevner 100k+ for disse. Mulig jeg er i overkant pessimistisk, men det er vel nesten kun i Tyskland/Østerrike/Sveits/Benelux man kan få såpass? Har inntrykk av at det er relativt få folk i Skandinavia som er villig til å punge ut såpass for en E23 uansett hvor bra den er.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan nok få det i Norge også men det forutsetter riktig bil. En bekjent av meg kjøpte en 735i E23 for et par år siden. Han betalte litt under 100k for den men det var en rustfri bil med lav km. Annonsen lå ute nesten et år så man må være tålmodig ved salg. Kjøperen sjekket ut mange både her og i utlandet men endte opp med og handle lokalt.

Det er bil for spesielt interesserte og de som er i markedet vet nøyaktig hva de vil ha men finner de riktig bil er de beredt til og betale.

Da er jeg mer skeptisk til om han her får prisforlangende. Det virker som en veldig ryddig og fin bil men det er en 728i totalt strippet for utstyr. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=187163429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tja. Den bilen (728i)ser jo ut til å vera i svært god stand. Er ikkje det meir verd enn om bilen har utstyr? Sjølvsagt er mykje utstyr å føretrekkja framfor lite utstyr, men kor viktig er det på akkurat e23? Eg har begynt å sjå etter gamal e28, e23 eller e24, og særleg på e23 tenkjer eg at utstyr ikkje er kjempeviktig? Er eg sær? Eg tenkjer til dømes at det er viktigare at ein e24 har sportsseter og manuell enn at ein e23 har elektriske vindauge? Eg har forsåvidt òg landa på at markedet for e23 er såpass smalt at eg heller ynskjer å gå for ein e24 eller e28... Sidan dei sikkert er myyyykje lettare å omsetje. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...