Gå til innhold

Problemer med gasspjeld E46 M52b28tu


Slavearbeider'n
 Share

Anbefalte innlegg


Vet ikke hvor relevant dette er for andre iom at jeg har datasprut i bilen, men prøver for det.
Selve spjeldet er jo wire drevet så det er ikke rare greiene å diagnostisere, men jeg sliter med at gasspedalen ved jevn belastning kan begynne å vibrere og pulsere, om jeg ikke reagerer raskt nok og går av gassen eller kaster inn ett nytt gir, går sprutet i en slags limp home mode og struper absolutt all effekt. Siden det ikke er drive by wire spjeld ser jeg ingen grunn til hvorfor sprutet i seg selv skal gå i limp home mode. 
Finnes det TPS sensor på spjeldet, finner ikke noe på ETK, er jo en kontakt på spjeldet som må gå til ett eller annet. Er det bygget inn en slags TPS sensor i elektronikken som ikke er utskiftbar?
Er nytt spjeld løsningen?

Hilsen frustrert eier som snart kjører bilen i fjellveggen og heller tar forsikringspenga. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har også et gasspjeld som rister på tomgang er det vanlig?? (BMW 1 serie 118i 06 modell) kjøpt brukt gasspjeld og rensa og kontakta.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Bimmernew skrev:

Har også et gasspjeld som rister på tomgang er det vanlig?? (BMW 1 serie 118i 06 modell) kjøpt brukt gasspjeld og rensa og kontakta.

Du kan nok kjøpe ny tps sensor løst. Ingen løs sensor på mitt spjeld. Må nok til med nytt spjeld for mitt vedkommende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2021 den 22.15, Slavearbeider'n skrev:

Du kan nok kjøpe ny tps sensor løst. Ingen løs sensor på mitt spjeld. Må nok til med nytt spjeld for mitt vedkommende

Ok gjorde egt feil kjøpte brukt hørt slitedeler bør være nytt men hvorfor rister den da? Noe trekk why? Og hatt mye prob med den men nå bra bortsettfra rister fælt. Så dyrt ny tps på bmw;/ men tror du bilen min går mye bedre med ny tps? mindre drivstoff?

Update oss meg vanos som gjør det med gasspjeld skal få sjekka det først og deretter se men hvis ikke kjøper ny tps enkel sak egt.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...