Gå til innhold

BMW 525D AUTOMATKASSE

Gran3
 Share

Anbefalte innlegg

Er det E39 eller E6x det er snakk om?

Ville nok unngått flushing uansett.

Olje + filter/bunnpanne er nok bedre.

Er det E6x med ZF kassen så bør du bytte disse også. Sitter mellom ventilhus og girkasse (unntaket er mechatronic sleeve som er oppe til venstre på bildet). Fåes kjøpt på KOED.

00681068298090.png.626f2b9b34de52ea99a471a92974894a.png

På den kilometerstanden burde du vel egentlig byttet shift solenoids også. Angrer litt på at jeg ikke byttet de på min.

index.jpg.bcf7e69d8d00cf7e87367214b3d1fc7b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har fått høre er at flushing kan medføre at partikler/smuss som sitter fast i girkassa og ikke gjør noe skade, kan løsne. Når dette ikke blir flushet ut av girkassa og man fyller på ny olje og kjører så vil man få problemer med havari. På bakgrunn av dette faglige rådet fra bmw verksted i Bergen valgte jeg å ikke flushe på min bil, men heller få et tilbud på kun bytte av olje og filter. Har ikke noe trøbbel med girkassa så har ikke valgt å gjøre det enda.

Selvfølgelig er det nok forskjell i hvordan noen flusher, med hvor mye olje og hvor lenge osv., men dette er altså rådet jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Daniel. skrev:

Er det E39 eller E6x det er snakk om?

Ville nok unngått flushing uansett.

Olje + filter/bunnpanne er nok bedre.

Er det E6x med ZF kassen så bør du bytte disse også. Sitter mellom ventilhus og girkasse (unntaket er mechatronic sleeve som er oppe til venstre på bildet). Fåes kjøpt på KOED.

00681068298090.png.626f2b9b34de52ea99a471a92974894a.png

På den kilometerstanden burde du vel egentlig byttet shift solenoids også. Angrer litt på at jeg ikke byttet de på min.

index.jpg.bcf7e69d8d00cf7e87367214b3d1fc7b.jpg

Okei takk. Det er snakk om E61 ja👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...