Gran3 Skrevet Mai 27, 2021 Share Skrevet Mai 27, 2021 (endret) Hei Endret Mars 25, 2023 av Japsern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 27, 2021 Share Skrevet Mai 27, 2021 Søk litt på forumet, dette er diskutert en del ganger. Olje- og filterbytte pleier å være nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin0 Skrevet Mai 27, 2021 Share Skrevet Mai 27, 2021 Hei Juriks! Hvis kassa girer fint og det ikke er noe tull med den, holder det med olje og filter- bytte. Hender det blir tull med kassa først når det flushes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 27, 2021 Share Skrevet Mai 27, 2021 Er det E39 eller E6x det er snakk om? Ville nok unngått flushing uansett. Olje + filter/bunnpanne er nok bedre. Er det E6x med ZF kassen så bør du bytte disse også. Sitter mellom ventilhus og girkasse (unntaket er mechatronic sleeve som er oppe til venstre på bildet). Fåes kjøpt på KOED. På den kilometerstanden burde du vel egentlig byttet shift solenoids også. Angrer litt på at jeg ikke byttet de på min. Gran3 og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Mai 28, 2021 Share Skrevet Mai 28, 2021 Det jeg har fått høre er at flushing kan medføre at partikler/smuss som sitter fast i girkassa og ikke gjør noe skade, kan løsne. Når dette ikke blir flushet ut av girkassa og man fyller på ny olje og kjører så vil man få problemer med havari. På bakgrunn av dette faglige rådet fra bmw verksted i Bergen valgte jeg å ikke flushe på min bil, men heller få et tilbud på kun bytte av olje og filter. Har ikke noe trøbbel med girkassa så har ikke valgt å gjøre det enda. Selvfølgelig er det nok forskjell i hvordan noen flusher, med hvor mye olje og hvor lenge osv., men dette er altså rådet jeg fikk. Gran3 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran3 Skrevet Mai 28, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2021 11 timer siden, Daniel. skrev: Er det E39 eller E6x det er snakk om? Ville nok unngått flushing uansett. Olje + filter/bunnpanne er nok bedre. Er det E6x med ZF kassen så bør du bytte disse også. Sitter mellom ventilhus og girkasse (unntaket er mechatronic sleeve som er oppe til venstre på bildet). Fåes kjøpt på KOED. På den kilometerstanden burde du vel egentlig byttet shift solenoids også. Angrer litt på at jeg ikke byttet de på min. Okei takk. Det er snakk om E61 ja👍 Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå