Gå til innhold

Problemer med ettermonterte M3 el. seter E46

Slavearbeider'n
 Share

Anbefalte innlegg

Har montert noen elektriske M3 stoler med el. korsryggstøtte og sidestøtte. Har strøm til alle funksjoner bortsett fra overnevnte. Er jo helt klart strøm til stolene, det klikker i releene når jeg trykker på knappene. Mangler jeg en form for modul eller styringsboks for å få dette til å fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du må finne kontakt X18840 med 2 ledninger i. En med rød, og en med brun. Rød er pinne 1 0,5mm², brun er pinne 3 0,5mm². Koble så strøm fra X18840 til kontakt X01095 på pinne 3, på bryter for seterygg breddejustering.

Så kobler du brun fra X18840 til X18740, som er felles jord for seterygg, seterygg breddejustering og korsrygg justering.

X18840 er en svart 3 Pin kontakt på setemodulen. Den andre er 15 Pin, så det burde være enkelt.

Endret av Otis
La til info/kommentar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

TIS er det opprinnelige systemet til BMW og er på ingen måte stengt ned. Det koster bare en del å bruke, men egentlig ingen krise om du skal kjøpe tilgang i et par dager.

Du tenker på newTIS som er den uoffisielle "gratis"-kopien som BMW har forsøkt å få stengt ned. Den har ikke like oppdatert info, men godt nok for de fleste. Siden lever fortsatt, men man må ha invite og logge inn for å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...
På 31.5.2021 den 23.48, Otis skrev:

Værsågod. Det var det jeg fant ut av på ledningsdiagrammet, si fra om det var feil. Men jeg er ganske sikker på at det er korrekt. 

Du har ikke mulighet til å sende meg diagrammet? Fikk det aldri til å funke. Gjør ett nytt forsøk nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...