Gå til innhold

Motorhavari på 120km

Roger Holdorf
 Share

Anbefalte innlegg

Om ikke dette kan forklares blir det min første og siste BMW! Z4 mod 2006 2,5l N52 BU11 gått 120000 og null kompresjon på cyl 3. Jeg har byttet olje og filter på hver 5000 kjørt kun shell V power. Tror ikke jeg har vært over 5000 rpm og så plutselig mens jeg kjører blir bilen dauere og en litt annen lyd i motoren. Så til BMW verksted. De bytter tennplugg, men sier at coilen er gåen. Kjøper coil, men ingen endring. Nytt bmw verksted får beskjed om at injektor er gåen, men de hadde ikke injektor. Så en masse sjekking selv derav komp test. Det viser seg å være 0 kompresjon i cyl 3. Hva i all videste verden kan være årsak til det?Bilen har gått som ei klokke til dette plutselig skjedde

Da er gode råd mye verd. Skal man ta av toppen og overhale den eller kan man like godt kjøpe ny/brukt motor? Er 3 literen en bedre motor? Forslag mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må da ha et lite kamera på pinne å filme nedi toppen? Evt kjøp deg et selv. De koster ikke mange kronene.

Dette bør gjøres før du tar en vurdering videre.

Jeg har ikke hørt om slikt før på noen BMW motorer, men det betyr jo ikke at det ikke kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men slik jeg ser det så må det være en ganske alvorlig feil for å kunne forårsake null kompresjon, om det i det hele tatt er mulig?

Eneste man kan gjøre direkte feil, er vel å ha dysen lukket slik at det kan smelte hull i stempel? Jeg er ikke noen super ekspert på innmaten i motorer, så jeg bommer kanskje her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært tilfeller av ventilfjørbrudd på N52/N53. Da stenger naturlig nok ikke den aktuelle ventilen.

Gjelder både eksos og innsug. Grunnen til at jeg tidligere nevnte innsug spesielt er grunnet Valvetronic.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...