Roger Holdorf Skrevet Juli 10, 2021 Share Skrevet Juli 10, 2021 Om ikke dette kan forklares blir det min første og siste BMW! Z4 mod 2006 2,5l N52 BU11 gått 120000 og null kompresjon på cyl 3. Jeg har byttet olje og filter på hver 5000 kjørt kun shell V power. Tror ikke jeg har vært over 5000 rpm og så plutselig mens jeg kjører blir bilen dauere og en litt annen lyd i motoren. Så til BMW verksted. De bytter tennplugg, men sier at coilen er gåen. Kjøper coil, men ingen endring. Nytt bmw verksted får beskjed om at injektor er gåen, men de hadde ikke injektor. Så en masse sjekking selv derav komp test. Det viser seg å være 0 kompresjon i cyl 3. Hva i all videste verden kan være årsak til det?Bilen har gått som ei klokke til dette plutselig skjedde Da er gode råd mye verd. Skal man ta av toppen og overhale den eller kan man like godt kjøpe ny/brukt motor? Er 3 literen en bedre motor? Forslag mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 10, 2021 Share Skrevet Juli 10, 2021 Noen må da ha et lite kamera på pinne å filme nedi toppen? Evt kjøp deg et selv. De koster ikke mange kronene. Dette bør gjøres før du tar en vurdering videre. Jeg har ikke hørt om slikt før på noen BMW motorer, men det betyr jo ikke at det ikke kan skje. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 10, 2021 Share Skrevet Juli 10, 2021 Er vell fortsatt den bilen som har vært «chippa» ? Da er det muligens litt letere å peke ut synderen Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 10, 2021 Share Skrevet Juli 10, 2021 Joda, men slik jeg ser det så må det være en ganske alvorlig feil for å kunne forårsake null kompresjon, om det i det hele tatt er mulig? Eneste man kan gjøre direkte feil, er vel å ha dysen lukket slik at det kan smelte hull i stempel? Jeg er ikke noen super ekspert på innmaten i motorer, så jeg bommer kanskje her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juli 10, 2021 Share Skrevet Juli 10, 2021 Som man reder ligger man er det noe som heter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 10, 2021 Share Skrevet Juli 10, 2021 Er valvetronic på denne vel? Må se til at innsugsventilene stenger skikkelig på kompresjonstakten. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 10, 2021 Share Skrevet Juli 10, 2021 (endret) Det har vært tilfeller av ventilfjørbrudd på N52/N53. Da stenger naturlig nok ikke den aktuelle ventilen. Gjelder både eksos og innsug. Grunnen til at jeg tidligere nevnte innsug spesielt er grunnet Valvetronic. Endret Juli 10, 2021 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå