Gå til innhold

Hjelp til valg av ny bil!


turbojugen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har i den siste tiden fått litt lyst på ny bil. Dvs bytte ut min knall gode e53 30d med enten e90 330d lci msport, eller f30 316/318/320d msport. Tenker og bruke rundt 230k sånn ca. 
Ifølge facebook så er de fleste som har prøvd begge deler mest fornøyd med e90, da den føles mer solid og velbygd. Samt at f30 er dårligere styøyisolert. Men en og annen skriver at de er storfornøyd med f30 og skal aldri tilbake heller. Jeg har hatt 3 stk e91 og de var knall gode alle sammen, 320d lci og 330d lci. Frister mest med f30, men det er kun fordi jeg liker fronten bedre, og den ser mer moderne ut utvendig og innvendig. 
hva er evt et must av utstyr på en f30?

legger ved et bilde av en god x5😌

C864BB70-EDCB-47D4-8514-84DCDD2F9BA0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme inntrykket av E90 kontra F30 før. Hadde selv en 2005 320d privat og arbeidsbilen var en F30 320d.

Etter å ha kjørt 30k km i hver av bilene, vil jeg personlig foretrekke F30 foran E90. Kjøremessig føles F30 mer lettkjørt og moderne (hadde hydraulisk servo i e90'n,en del tyngre enn elektrisk selvfølgelig..) E90 LCI har jo elektrisk, så skal ikke uttale meg om styringa på dem kontra F30.

Ellers er jo F30 litt større enn E90, så mer praktisk hvis du skal ha noen i baksetet. 

Nå skal det sies at jeg hadde F30 LCI på jobb og E90 pre-LCI privat, så forskjellene ble jo større. 

8-trinnskassen i F30 er jo nydelig, der faller e90 litt gjennom med den gamle 6-trinnskassen føler jeg (hvis du går for automat). 

Stor navi, sportsseter og Harman Kardon føler jeg er et must hvis man skal velge F30. Sportsratt likeså. 

Kvalitetsmessig kan jo F30 by på litt knirk i interiør, men det skal sies at det var det også i e90'n.. Støymessig var F30'n faktisk bedre enn min e90, hadde mer hjulstøy på e90'n med 18" hjul kontra F30 med 19". 

Elefanten i rommet blir vel uansett N47 i F30 kontra N57 i e90. Hadde nok til syvende og sist selv gått for e90 325d foran F30 med 2.0d. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen jeg har eid med minst feil og trøbbel var en 2007 E90 325d. Den bilen var utrolig bra, ikke noe gikk i stykker i løpet av fire år og 75 000 km. Føler også at E90 fremstår som noe mer solid bygget enn F30, mens F30 er en langt penere bil.

E90en var en livlig bil med dieselsekser og manuell, hadde mange fine opplevelser med den 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...