Chris A Skrevet August 13, 2021 Share Skrevet August 13, 2021 (endret) Har fått en veldig irriterende knikselyd fra rattet ved svinging. Lyden eskalerer jo lenger man kjører. Noen som har vert bort i det samme? Hør video vedlagt. Har bestilt time hos BMW for å sjekke dette. Dem snakker om en gummi ring som står mot rattstammen som trenger smøring.. Bilen er en G21 330e xdrive med 8500km på telleren. Video.mov Endret Desember 17, 2021 av Chris A Marius2002 og Snagg30 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMV Skrevet August 13, 2021 Share Skrevet August 13, 2021 For min G21 330e xDrive 2021 oppsto også en slik lignende lyd etter ca 4000 km. Lyden i min er ikke så kraftig (ennå…), og lyden inntreffer kun ved store og raske rattutslag, typisk ved lukeparkering. Jeg vil ikke høre lyden ved så lite rattutslag som det er i videoen, men blir ikke overrasket om det utarter seg slik for min også på sikt … Oppdater gjerne tråden med info om hva som evt. ble løsningen hvis/når du får utbedret dette på garanti. Chris A reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet August 13, 2021 Forfatter Share Skrevet August 13, 2021 (endret) 2 timer siden, BMV skrev: For min G21 330e xDrive 2021 oppsto også en slik lignende lyd etter ca 4000 km. Lyden i min er ikke så kraftig (ennå…), og lyden inntreffer kun ved store og raske rattutslag, typisk ved lukeparkering. Jeg vil ikke høre lyden ved så lite rattutslag som det er i videoen, men blir ikke overrasket om det utarter seg slik for min også på sikt … Oppdater gjerne tråden med info om hva som evt. ble løsningen hvis/når du får utbedret dette på garanti. Klart dette er en garanti sak. Skal ikke være slik på en helt ny bil😅 jeg skal oppdatere. Rart eller ei. Lyden blir høyere og høyere jo lenger man kjører. Å rattutslaget som dere ser er veldig lite. etter at bilen har Stått i ro en stund, så er den nesten helt stille, jo mer jeg kjører så høyere blir lyden… Endret August 13, 2021 av Chris A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMV Skrevet August 13, 2021 Share Skrevet August 13, 2021 Ja, dette er helt klart en garantisak. Ingen tvil om det. 👍 Chris A reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 13, 2021 Share Skrevet August 13, 2021 Nesten nøyaktig som Teslaen min hadde. De prøvde å smøre opp diverse, men etter 3. forsøk så fant de endelig kabelen som lå inntil og gnisset. Når det først ble fikset ordentlig så har det vært stille i over ett år nå. Chris A reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet August 14, 2021 Forfatter Share Skrevet August 14, 2021 @E.C. håper dem finner det på første forsøk. Er et lite stykke til min forhandler😅 Ellers takk for feedback🙏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet August 14, 2021 Share Skrevet August 14, 2021 3 minutter siden, Chris A skrev: @E.C. håper dem finner det på første forsøk. Er et lite stykke til min forhandler😅 Ellers takk for feedback🙏🏼 Må du helt ifra Stryn til Ålesund? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet August 14, 2021 Forfatter Share Skrevet August 14, 2021 @Snagg30 Helt fra selje til førde😅 ca. 2,5-3 timer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet August 14, 2021 Share Skrevet August 14, 2021 7 minutter siden, Chris A skrev: @Snagg30 Helt fra selje til førde😅 ca. 2,5-3 timer Kjedelig greier, hjelper ikke på at du må så langt for å komme deg til forhandler. Krysse fingrene for at det ordner seg kjapt, kan jo ikke kjøre rundt med en slik lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet November 22, 2021 Forfatter Share Skrevet November 22, 2021 Dem har fortsatt ikke funnet ut av dette. Skiftet alt fra rattet å ned til fremaksling.. siste dem skifta var hele tannstanga inkl. Membran inkl. Lager i torpedo vegg. kan dette komme fra selve rattet? Min forhandler sier det ikke er mulig. IMG_1942.MOV E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet November 22, 2021 Forfatter Share Skrevet November 22, 2021 På 13.8.2021 den 15.52, BMV skrev: For min G21 330e xDrive 2021 oppsto også en slik lignende lyd etter ca 4000 km. Lyden i min er ikke så kraftig (ennå…), og lyden inntreffer kun ved store og raske rattutslag, typisk ved lukeparkering. Jeg vil ikke høre lyden ved så lite rattutslag som det er i videoen, men blir ikke overrasket om det utarter seg slik for min også på sikt … Oppdater gjerne tråden med info om hva som evt. ble løsningen hvis/når du får utbedret dette på garanti. Noe nytt med lyden i din bil @BMV? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMV Skrevet November 23, 2021 Share Skrevet November 23, 2021 22 timer siden, Chris A skrev: Noe nytt med lyden i din bil @BMV? Lyden har ikke blitt verre hos meg (ennå), og jeg anser den for å være for svak/lav til å kunne nå frem med reklamasjon. (Jeg hører lyden kun når det er raske/store rattutslag og ellers stille i omgivelsene) Oppdater gjerne tråden med info om hva som ble løsningen for din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Desember 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2021 Saken er nå løst. Synderen var tannstanga. Blev skiftet nå på torsdag. Har ikke hatt ulyd siden. mslello reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 17, 2021 Share Skrevet Desember 17, 2021 Byttet tannstang to ganger da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Desember 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2021 45 minutter siden, E.C. skrev: Byttet tannstang to ganger da? Nei, her har nok jeg misforstått. For dem skifta tannstang. Den som ligger på tvers av bilen. Skifta dem det staget fra ratt ned til tannstang inkl. Lager i torpedo vegg. Før dette skifta dem noe rett bak rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå