martinhansen Skrevet August 26, 2021 Share Skrevet August 26, 2021 Hei, kjøpte en e34 i vinter. Ble byttet til nytt batteri(biltema). Forrige eier sa at bilen brukte strøm, men etter at han koble vekk en ledning på batteriet så var det borte. Men batterie var dårlig og måttes byttes. Så etter 3 uke på sjøen, så var bilen tom når jeg kom hjem. Ladet det litt opp og kjørte mye. Tok 2 dager til det var tomt. Fikk nytt batteri på biltema, da det første batterie hadde en ødelagt celle. Ser ut som det samme har skjedd med batteri nr 2. Så tipper bilen enda bruker strøm. Så har noen tips og gode råd ang strømtyver på disse bilene? Er en sedan til opplysning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 26, 2021 Share Skrevet August 26, 2021 Det finnes ganske mange guides på bl.a. Youtube for hvordan man ser etter strømtrekk. Enten et multimeter i serie med batteriet eller tangamperemeter over kabel fra batteriet så nappe sikringer. Alternativt varmekamera om trekket er stort nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 26, 2021 Share Skrevet August 26, 2021 Om du leser i tråden til @sveigis, så har han allerede et ganske fint innlegg i sin tråd. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 26, 2021 Share Skrevet August 26, 2021 Jeg har hatt ekstremt mye tull med strømtyver på mine e34er. Gammel luksus som ikke lenger holder mål ,får man straffen for . Det aller første jeg ville gjort var å se på de enkle tingene som feks koffertlokk lys og bryteren der ,er den knekt ,ja da tappes det . Så ville jeg tatt ut baksetet og sett i sikringsboksen der . Der skal det være helt stille . Her ligger det meste av moduler ,releer osv til div utstyr . Om du lurer på noe ,så send meg en pm for jeg har virkelig brukt altfor mye tid på dette ,men kom i mål tilslutt 😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinhansen Skrevet August 26, 2021 Forfatter Share Skrevet August 26, 2021 3 timer siden, sveigis skrev: Jeg har hatt ekstremt mye tull med strømtyver på mine e34er. Gammel luksus som ikke lenger holder mål ,får man straffen for . Det aller første jeg ville gjort var å se på de enkle tingene som feks koffertlokk lys og bryteren der ,er den knekt ,ja da tappes det . Så ville jeg tatt ut baksetet og sett i sikringsboksen der . Der skal det være helt stille . Her ligger det meste av moduler ,releer osv til div utstyr . Om du lurer på noe ,så send meg en pm for jeg har virkelig brukt altfor mye tid på dette ,men kom i mål tilslutt 😊😊 Okei, skal sjekke det du nevnte med bagasjelokk. Har prøvd å målt sikringene i motor rommet tidligere. Ble ikke ikke noe klok der, prøvde å følge en youtube video også. Fikk ikke opp noe amper forbruk da, men det gikk volt/spenning gjennom flere sikringer da.😖 Er det ofte at noen releer/moduler tuller under setet? Blir nok å sende deg noen pm'er etterhvertt😊 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 26, 2021 Share Skrevet August 26, 2021 4 minutter siden, martinhansen skrev: Er det ofte at noen releer/moduler tuller under setet? Blir nok å sende deg noen pm'er etterhvertt Det er hvertfall ikke umulig 😊 Jeg slet noe ekstremt helt til jeg la merke til ting under setet som levde som ikke skulle gjøre det . Tok ut dette ,bil holdt på strøm ,satte ting inn igjen og den tappet seg . Etter en helsikes jobb ,fant jeg ut at den ene aktuatoren var ødelagt i dør . Men send meg bare meldinger så mange du vil så skal jeg forsøke å guide så godt jeg kan .😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinhansen Skrevet August 27, 2021 Forfatter Share Skrevet August 27, 2021 På 26.8.2021 den 19.27, sveigis skrev: Det er hvertfall ikke umulig 😊 Jeg slet noe ekstremt helt til jeg la merke til ting under setet som levde som ikke skulle gjøre det . Tok ut dette ,bil holdt på strøm ,satte ting inn igjen og den tappet seg . Etter en helsikes jobb ,fant jeg ut at den ene aktuatoren var ødelagt i dør . Men send meg bare meldinger så mange du vil så skal jeg forsøke å guide så godt jeg kan .😊 Sjekket bagasjeluka, i mine øya ser bryteren/pinnen hel ut om det er rett del jeg så på🤔 Har ikke så mye tid til biln nu pga støyping og graving på tomten nu😅 Har en minstanke at justeringsmotor for høyre framlys kan være en synder. Da den kan lage mye lyd når lys er på, men husker ikke pr nå om den lager lyd når lys er av. Skal sjekke under baksete også snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet August 27, 2021 Share Skrevet August 27, 2021 Om bilen din har oppvarmede dørlåser, kan det være verdt å sjekke. Hadde strømtrekk på min og, forsvant når jeg koblet det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinhansen Skrevet August 28, 2021 Forfatter Share Skrevet August 28, 2021 18 timer siden, thbrekke skrev: Om bilen din har oppvarmede dørlåser, kan det være verdt å sjekke. Hadde strømtrekk på min og, forsvant når jeg koblet det ut. Koble ut inni dørene da? Hvordan ser man om bilen har det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet August 28, 2021 Share Skrevet August 28, 2021 Ja, koblet ut i dørene. Sjekk utstyrsliste (vin decoder), mener det skal stå der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinhansen Skrevet August 30, 2021 Forfatter Share Skrevet August 30, 2021 På 28.8.2021 den 21.30, thbrekke skrev: Ja, koblet ut i dørene. Sjekk utstyrsliste (vin decoder), mener det skal stå der... Skal ikke være på min bil slik jeg ser det ihvertfall.😊 så får begynne å feilsøke mer snart😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet August 31, 2021 Share Skrevet August 31, 2021 Martin, bedre at den bruker strøm enn kjølevann Hovedstrømbryter er tingen for deg hører jeg, hehe Strømtyv er noe herk. Har du mål for ampere mellom alle terminaler i sikringsbokser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinhansen Skrevet August 31, 2021 Forfatter Share Skrevet August 31, 2021 1 time siden, Nyheim skrev: Martin, bedre at den bruker strøm enn kjølevann Hovedstrømbryter er tingen for deg hører jeg, hehe Strømtyv er noe herk. Har du mål for ampere mellom alle terminaler i sikringsbokser? Prøvde, fikk o ampere på måleren. Prøvde flere ganger slik youtube video viste. Fikk kun volt igjennom noen. Men kan jo for all del være biltema batterie som ikke funka. Ble feil med begge 2, ene fikk en celle ødelagt. Ble noe anna feil på det siste. Samt at det var en annen kunde på biltema som hadde feil på sitt batteri av samme merke. Men dette har jo skjedd batteriene når bilen sto 3 uker i ro når æ va på jobb. Har kjøpt skikkelig batteri nu, så får se. Minstenke ene motoren på lyse ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet August 31, 2021 Share Skrevet August 31, 2021 9 minutter siden, martinhansen skrev: Prøvde, fikk o ampere på måleren. Prøvde flere ganger slik youtube video viste. Fikk kun volt igjennom noen. Men kan jo for all del være biltema batterie som ikke funka. Ble feil med begge 2, ene fikk en celle ødelagt. Ble noe anna feil på det siste. Samt at det var en annen kunde på biltema som hadde feil på sitt batteri av samme merke. Men dette har jo skjedd batteriene når bilen sto 3 uker i ro når æ va på jobb. Har kjøpt skikkelig batteri nu, så får se. Minstenke ene motoren på lyse ihvertfall. Ja, da får vi se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå