sdhild99 Skrevet September 1, 2021 Share Skrevet September 1, 2021 Hei, Jeg vurderer å få et firma som driver med dette til å sprøyte lanolin i kanalene og kanskje inn i dørene? Kanaler og bunnen av dører er vel rustfeller på E34? Det er IKKE snakk om å sause hele bilen inn med lanolin, det er kun snakk om begrensede mengder av preventive årsaker. Selv har jeg ikke greie på dette, derfor denne tråden. For å være ærlig har jeg ingen tro på at verkstedet jeg har tenkt å bruke (eller noen andre verksted for den slags skyld) har noen særlig kompetanse på gamle E34 så derfor spør jeg her. Er det noen ting man bør unngå eller være spesielt oppmerksom på ved å gjøre dette? Konstruktive tips mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet September 1, 2021 Share Skrevet September 1, 2021 (endret) Lanolin som fluidfilm? Har hatt fluidfilm på 3 biler nå og storfornøyd. Er kanalene dine hele og pene? Eneste du bør passe på er at det ikkje er gravrust, den bremser overflaterust osv ganske greit etter min erfaring, gravrust og forsåvidt, men blir et griseri å ta det igjen ved senere anledning om du skal sveise nytt eller lignende da. Skikkelig grisete å skru på men heller det enn rust Endret September 1, 2021 av BMWE39turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 1, 2021 Share Skrevet September 1, 2021 Å sprøyte inn kanaler og inni dører med Lanolin er nok bra saker helt klart . Har selv gjort dette på den ene e34en min ,men noe bør du være obs på her . Lanolin kryper særs bra og har faktisk tørket bort sauefett nede ved lister i bunnen som liksom damper ut ,ikke at det gjør noe men kan være noe klin .😀 En annen ting som og lar seg merke hos meg ved gode og varme dager ,er at bil lukter fuktig kjeller til tider . Dessuten er jo din bil så hel og strøken at her trenger du jo ikke tenke på rust og sveising under så bare å kjøre på med dette middelet der du nevner. Og alldeles riktig det overnevnte sier ,noe kliss å skru på bil under som er behandlet med det .😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 1, 2021 Share Skrevet September 1, 2021 Lanolin er kjempebra på eldre biler der det er litt smårust her og der. binder opp/bremser veldig bra, og tørker ikke ut. Både Fluidfilm og Woolwax kommer nå med langt mer luktsvake alternativer, så du slipper at bilen lukter sau på lang avstand. Og ja. Om du planlegger å skru på bilen i nærmeste fremtid, så gjør det først! sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdhild99 Skrevet September 1, 2021 Forfatter Share Skrevet September 1, 2021 Hei folkens, Med Lanolin mener jeg fluidfilm ja. Det skal ikke være noe rust på bilen min, men man vet aldri. Den ble hellakkert for 2 år siden og tidligere eier (profesjonell biloppretter) sa at en av årsakene til at han kjøpte denne bilen selv i utgangspunktet (i tillegg til at det er en M5 ;-)) var at det ikke var noe rust på den. Han bedyret at det ikke fantes rust på bilen da jeg kjøpte den i fjor. Jeg har ikke noen grunn til å tro at det ikke stemmer men man vet aldri med sånne gamle biler. Det er ikke snakk om å sause inn ting i store mengder men å gjøre det som skal til for å bevare bilen i dagens tilstand så lenge som mulig. Jeg har fått fluidfilm-behandlet Mondeoen min og det lukter vondt ja. Hele understellet på den bilen er jo sauset inn men det er ikke det som er planen å gjøre på E34en. Kun begrensende mengder på strategiske steder. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdhild99 Skrevet September 1, 2021 Forfatter Share Skrevet September 1, 2021 Forresten, Vet dere om man må demontere noe for å kunne sprøyte fluidfilm inn i kanaler og dører? Jeg er litt i tvil om det er åpenbart for verkstedet på en såpass gammel bil og selv har jeg ingen erfaring med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 1, 2021 Share Skrevet September 1, 2021 En del slike verksted har holdt på med dette en stund, så jeg tror ikke at de vil slite med å se hva som er "opp og ned" på en E34. Eldre biler har dessuten færre deksler og er mye mer rett frem. Hadde ikke bekymret meg om den biten. sdhild99 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet September 1, 2021 Share Skrevet September 1, 2021 Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, men hvis du bor på Østlandet bør du stikke innom Funderud Antirust i Eidsberg. De bruker nå fluid film ( før var det spillolje og div ). De har holdt på i en mannsalder og er drevne på både nye og gamle biler. Brukt de flere ganger selv, senest på min E36 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdhild99 Skrevet September 1, 2021 Forfatter Share Skrevet September 1, 2021 2 hours ago, scoot said: Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, men hvis du bor på Østlandet bør du stikke innom Funderud Antirust i Eidsberg. De bruker nå fluid film ( før var det spillolje og div ). De har holdt på i en mannsalder og er drevne på både nye og gamle biler. Brukt de flere ganger selv, senest på min E36 M3 Bor i Kristiansand, men takk for innspill scoot reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdhild99 Skrevet September 2, 2021 Forfatter Share Skrevet September 2, 2021 Heisann! Da fikk vi sprøytet inn Fluidfilm i kanaler og bunnen av dørene av preventive årsaker. Som sagt skal bilen være tilnærmet rustfri og selv om vi ikke fikk sett inne i selve kanalene og i bunnen av dørene var det bare lovord å høste da antirustverkstedet hadde en god kikk under bilen 😃 E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå