KnightJoker Skrevet Oktober 8, 2021 Share Skrevet Oktober 8, 2021 Jeg har en BMW type X5 40d n57 d30b fra 2010 hvor jeg skal fjerne egr ventilen og kjøleren. Problemet her er at det ser ut til at jeg har en ekstra kjøler mot innsuget. Tror dette er en transmission cooler etter å ha googla litt. Jeg kjøpte n57 blendekit fra gs, men det er ikke noe med her som kan blende de ekstra røra som er ut fra kjøleren. Noen som har gjort dette før på denne type bil og vet hva jeg eventuelt trenger for å få dette bra? Legger ved bilde av den ekstra kjøleren. teerex reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 9, 2021 Share Skrevet Oktober 9, 2021 Mulig @TRF har en skikkelig løsning på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 9, 2021 Share Skrevet Oktober 9, 2021 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KnightJoker Skrevet Oktober 10, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2021 12 timer siden, TRF skrev: Ja Har du noen gode tips til hva jeg skal gjøre her? 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teerex Skrevet Desember 30, 2022 Share Skrevet Desember 30, 2022 (endret) Bildet har du vel hentet fra darksidedevelopments.co.uk, de selger jo EGR delete/blendekit der man kan velge om man har denne "transmission cooler" eller ikke på N57 når man bestiller. Skal bestille kit til min 2013 E70 N57 D30A som har samme greia og kom over denne tråden under min research. https://www.darksidedevelopments.co.uk/products/bmw-n57-n57s-egr-and-cooler-delete-kit.html Jeg trodde først dette var en ekstra vannavkjølt EGR eksoskjøler, men ser i videosnutten under at de sier det faktisk går girolje gjennom den. Så EGR-eksosen skal vel da varme opp eller kjøle ned automatoljen alt etter behovet. Den funksjonen mister man jo ved EGR delete, men er vel ikke noen krise for de flestes bruksområder. Noen utgaver har ikke denne kjøleren, men bare stålrør isteden. Delenummeret på denne kjøleren eksisterer jo heller ikke på Koed eller RealOEM så det er jo litt pussig (1171850733403 evt. 8507334). Derimot finnes nummeret på det stålrøret for de som ikke har den kjøleren. https://www.lllparts.co.uk/product/bmw-11618509116-exhaust-cooler/mpn/11618509116 De med kun rør har kanskje den andre typen giroljekjøler som er luftavkjølt. Min har 2700 kg hengervekt så vet ikke om jeg har slik kjøler heller. Får titte under og se. Endret Desember 30, 2022 av teerex Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teerex Skrevet April 7 Share Skrevet April 7 (endret) På 10.10.2021 den 12.54, KnightJoker skrev: Har du noen gode tips til hva jeg skal gjøre her? 😁 Fikk du noen tips? En "hel" verden venter forøvrig på den nye oljeseparatoren/veivhusfilteret fra Mann+Hummel. Det heter Provent² 100 og har 20 mm tilkoblingsstusser. Er relativt kompakt å montere. Provent² 200 er allerede ute i markedet, men den er litt overkill for de fleste. Og den er større og har 25 mm stusser. https://www.idparts.com/mann-provent-200-ccv-filter-assembly-395-s02-1239537s02-p-16275.html#product_tabs Med en slik separator er ikke fjerning av EGR lengre avgjørende for å holde innsugssiden ren. Endret April 7 av teerex Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå