Gå til innhold

2016 grand coupe apple carplay


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har prøvd på bmw sine sider å finne/kjøpe apple carplay. Når jeg går inn på siden kommer det bare opp forskjellige pakker som feks denne ( https://www.bmw.de/de/shop/ls/dp/Connected_Package_Store_de )

Stemmer dette med det jeg vil ha? Evt kan noen hjelpe meg å finne rett link ? Jeg er ny på bmw/bimmers så har ikke god peiling på alt dette. Er i tillegg veldig dårlig til å leite. 
 

takk for hjelp 

vh Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er riktig Apple CarPlay Forberedelse | BMW.no . Jeg har prøvd å spørre det samme spørsmålet her inne men ikke fått noe svar. Jeg gjetter fordi folk egentlig ikke vet, det at BMW kaller det "forberedning for apple carplay" og ikke "få apple carplay til bilen din ved å kjøpe dette" forvirrer sikkert alle, må være en dårlig oversettelse fra Tysk eller engelsk.

 

EDIT: Jeg kjøpte denne nå, står på BMW siden at jeg nå har Apple CarPlay, men jeg kan enda ikke se det i bilen. Lurer på hvor lang tid det tar før den er tilgjengelig i bilen. 

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, papertiger skrev:

…og dere har sjekket at dere kan få Apple Carplay på bilene deres, @Paulsen97 og @MagnusAG99
Det kom først på 2017 modell av 3- og 4-serie. Det du kjøper i nettbutikken til BMW blir tilgjengelig stort sett umiddelbart er min erfaring. 

Min er en 2017 bygd i sent 2016. Nettbutikken lar deg ikke kjøpe software som ikke støttes av bilen, man må logge inn, legge inn bilen, så om bilen støtter det så er den tilgjengelig. Jeg kjøpe den for en time siden og det er fortsatt ikke en option å starte opp carplay under "Medier" i skjermen.

Det burde vell kommet opp her?

20211013_165152848_iOS.thumb.jpg.d92a9e3de4928d7fdfce3ebd9206f9fe.jpg

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Marius2002 skrev:

Lurt å fjerne enheten din fra både telefon og bil. Lås bil, åpne og koble til på nytt. Bla litt lengre ned her så er det hjelp til iDrive 5 og 6:

https://www.bmwusa.com/content/dam/bmwusa/connected-drive/pdf/GSG_Apple_CarPlay_Compatibility.pdf
 

Would you look at that, siden telefonen var koblet til bilen fra før så kom det aldri opp. Man må inn i "connected drive" menyen, inn på telefoner så velge "Bruk apple CarPlay" istedenfor "Bruk iDrive services". 

20211013_173828862_iOS.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...