kristofferertsland Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 Hei, har en 2012 M550d med N57S motor og har hørt at disse får registerkjedeproblemer ved rundt 200k kilometer. Noen som vet hvor stor jobb det er å bytte dette? Her sitter vel kjedet foran på motoren? Evt. Hvor mye et verksted tar for å skifte dette? Min har gått 182k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 @Netlandet 30k -ish, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 Ja, Diesel er noe herk med bytte av reg kjede. Ut med motor for å kunne komme til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 Har da vært en del som har byttet på N47 uten å ta ut motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 17 minutter siden, E.C. skrev: Har da vært en del som har byttet på N47 uten å ta ut motor. Er mulig, må ned med girkassen istedet da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferertsland Skrevet Desember 6, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2021 1 time siden, Maverick2002 skrev: Er mulig, må ned med girkassen istedet da. Registeret sitter bak mellom girkasse og motor på denne her og? Trodde det kun gjaldt 4 sylindrede dieselmotorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 Du ser det fort i delekatalogen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 (endret) 1 time siden, kristofferertsland skrev: Registeret sitter bak mellom girkasse og motor på denne her og? Trodde det kun gjaldt 4 sylindrede dieselmotorer. Gjelder N47, N57, B47 og B57. Kjedet er bak på alle disse. Men angående kilometerstand, noen sier 200k andre sier 250k. Finnes og folk som har passert begge deler på originalt kjede 🤷🏻♂️ Men bedre å ta det før det går til helvete også. 😛 Endret Desember 6, 2021 av Daniel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 Kan si så mye at viss du hører rasling når du starter motor eller du får Crank correlation koder er det absolutt verdt å bytte kjede med plastskinner. Plast blir sprøtt når det er kontakt med olje og har en tendens å dette av i små biter som setter seg fast i oljepickup og da er vell sirkelen komplett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysken Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 Eventuelt kan du oppsøke et BMW-verksted som går inn med kamera og sjekker slitasje og slakke. Dette har etter hvert blitt standard prosedyre, koster 1500 kroner eller så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stfoer Skrevet Desember 7, 2021 Share Skrevet Desember 7, 2021 Sjekket pris hos Jæger Sentrum i dag Kr 2584.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Desember 7, 2021 Share Skrevet Desember 7, 2021 3 timer siden, stfoer skrev: Sjekket pris hos Jæger Sentrum i dag Kr 2584.- For hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 7, 2021 Share Skrevet Desember 7, 2021 Inspisere tilstanden på kjedet regner jeg med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stfoer Skrevet Desember 7, 2021 Share Skrevet Desember 7, 2021 1 hour ago, Maverick2002 said: For hva? Boroskop inspeksjon av registerkjede (sltasje og slakk) Maverick2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå