Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en 2012 M550d med N57S motor og har hørt at disse får registerkjedeproblemer ved rundt 200k kilometer. Noen som vet hvor stor jobb det er å bytte dette? Her sitter vel kjedet foran på motoren? Evt. Hvor mye et verksted tar for å skifte dette?

 

Min har gått 182k

Skrevet

Ja, Diesel er noe herk med bytte av reg kjede. Ut med motor for å kunne komme til.

Skrevet
1 time siden, Maverick2002 skrev:

Er mulig, må ned med girkassen istedet da. 

Registeret sitter bak mellom girkasse og motor på denne her og? Trodde det kun gjaldt 4 sylindrede dieselmotorer.

Skrevet (endret)
1 time siden, kristofferertsland skrev:

Registeret sitter bak mellom girkasse og motor på denne her og? Trodde det kun gjaldt 4 sylindrede dieselmotorer.

Gjelder N47, N57, B47 og B57. 

Kjedet er bak på alle disse. 

Men angående kilometerstand, noen sier 200k andre sier 250k.

Finnes og folk som har passert begge deler på originalt kjede 🤷🏻‍♂️

Men bedre å ta det før det går til helvete også. 😛

Endret av Daniel.
Skrevet

Kan si så mye at viss du hører rasling når du starter motor eller du får Crank correlation koder er det absolutt verdt å bytte kjede med plastskinner. Plast blir sprøtt når det er kontakt med olje og har en tendens å dette av i små biter som setter seg fast i oljepickup og da er vell sirkelen komplett :)

Skrevet

Eventuelt kan du oppsøke et BMW-verksted som går inn med kamera og sjekker slitasje og slakke. Dette har etter hvert blitt standard prosedyre, koster 1500 kroner eller så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...