Per ivar Skrevet Desember 10, 2021 Share Skrevet Desember 10, 2021 Hei. Jeg har en bmw e84 X1. Byttet olje på den på tirsdag. Var 5W/40 C3 på den før bytte. Nå hadde jeg på 5W/30 M. Men på torsdag da jeg kjørte så plinget det og oljelampen kom opp. Den var framme sånn att jeg rakk og se att der var den lampen akkurat før den forsvant. Peilet olje og det er nesten på topp på streken. Kjerringa vår ute og kjørte nå. Da hun kom til kø og bremset litt hardere så kom den opp igjen og forsvant like fort. Noen som har tips her? Kan det være for det ikke er det dyreste oljefilteret? Livredd for og ødelegge motor😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 10, 2021 Share Skrevet Desember 10, 2021 Det kan være defekt sensor, men også dårlig oljepumpe eller noe annet tjafs som ligger for sil for oljeopptaksrøret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per ivar Skrevet Desember 10, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2021 7 minutter siden, Otis skrev: Det kan være defekt sensor, men også dårlig oljepumpe eller noe annet tjafs som ligger for sil for oljeopptaksrøret. Men er ikke farlig å kjøre med så lenge den ikke kommer opp konstant. Har kjørt 20 mil siden den var fremme sist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Desember 10, 2021 Share Skrevet Desember 10, 2021 13 minutter siden, Per ivar skrev: Men er ikke farlig å kjøre med så lenge den ikke kommer opp konstant Det er det ingen på den andre enden av en bredbåndskabel som kan fortelle deg. Du bør fysisk måle oljetrykket og finne ut hva det er (skal være 4-6 bar) og om det er falsk alarm. Føleren til oljetrykkslampa slår ikke inn før trykket faller under ca 0,5 bar, da kan du kjøre rundt med 0,6 bar ved føler men med nesten uten oljetrykk andre plasser i motoren, for eksempel i turbo. sveigis, hsd, Otis og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per ivar Skrevet Desember 10, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2021 Oki. Da skal jeg få målt det🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 10, 2021 Share Skrevet Desember 10, 2021 Knekt tappen som er i enden av oljefilteret kanskje? Om det er slik på filteret disse bruker. 540is reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per ivar Skrevet Desember 10, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2021 Det er tapp på filteret. Følte det jeg byttet ikke var helt som det andre🙈 Bytter til boch filter førs får å se nå samt måle olje trykk. Da er det litt tryggere håper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per ivar Skrevet Desember 11, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2021 22 timer siden, Daniel. skrev: Knekt tappen som er i enden av oljefilteret kanskje? Om det er slik på filteret disse bruker. Tappen var knekt. Satt i ett nytt nå. Så håper dette var problemet. Daniel. og hsd reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå