Gå til innhold

Ser etter en del til BMW E36 320i cab


Bruspulvergutt
 Share

Anbefalte innlegg

Får vel starte med en liten introduksjon siden det er min første post :)

Har stort sett hatt Toyotaer og en Nissan, men nå falt da omsider valget på en BMW. Så da er det jo naturlig å registrere seg her og delta litt. Har hatt lyst på BMW lenge og vært innom Bimmers avogtil, er veldig fan av feks @sveigis sin eventyrlige evne til å holde bilene sine ved like. Veldig bra at det finnes noen ildsjeler mtp disse bilene som er verdt å ta vare på

Ok, så min første BMW er altså en Boston Green E36 cabriolet fra 1996 med "Sand Beige" interiør. Den har den gode M52B20 motoren som yter heler 150hk. Kan legge til at opplevelsen av å kjøre en BMW med skinnseter for første gang var rimelig artig. Veldig god bil som egentlig virker å være i god stand, noe rustbobler er det rundtom men ikke noe veldige greier

Her er et par bilder, der du kan se at delen er på plass på den ene siden, og ikke på den andre.. Et stort problem med at denne delen ikke er der er vel når det regner, og regner rett inn og det er vel ikke særlig bra. Håper noen har tips til hva denne delen heter, evt om det kanskje ikke skal være noe der.. Har ikke hatt E36 cab før, og finner ikke noe særlig om dette på nettet:

 

2.JPG

1.JPG

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 i den fargen er bare nydelig og gøy du har skaffet deg en sånn ,tipper du koser deg 😊

Men synes du må lage en ordentlig tråd på denne og legge ut litt bilder .

Vi trenger litt nytt blod her spesielt når det kommer til eldre klassikere ,ikke minst her er det mange som kan hjelpe deg med tips og triks på tingene .

Forøvrig veldig hyggelig at du følger tråden og liker det som gjøres 🙏😊

Er jo det som er litt av greia for min del og holde disse gamle vedlike .

Så nå får du bare lage en tråd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sveigis skrev:

E36 i den fargen er bare nydelig og gøy du har skaffet deg en sånn ,tipper du koser deg 😊

Ja altså må si at det er litt mer stas enn jeg forventet det ville være egentlig, etter jeg har kjørt den rundt litt og innsett hvor "sjeldent" det er med cab som ikke er 318i, med manuelt gir.. Koser meg godt med denne bilen ja :)

13 timer siden, sveigis skrev:

Men synes du må lage en ordentlig tråd på denne og legge ut litt bilder .

Jeg håper å få tatt noen greie bilder og starte en tråd i løpet av noen dager :)

Er vel egentlig greit å ha en slik tråd for seg selv også, som "worklog", så jeg har planlagt å starte en slik. Har kjøpt en del bilpleieprodukter også, så blir nok å oppdatere her med noen 50/50 og slikt etterhvert også. I tillegg til general maintenance og slikt

13 timer siden, sveigis skrev:

Forøvrig veldig hyggelig at du følger tråden og liker det som gjøres 🙏😊

Det er noe jeg har syntes lenge, tråden din har vært en stor inspirasjon. Det er imponerende hvordan du ivaretar disse bilene og oppdaterer jevnlig.. Det er veldig kult :)

12 timer siden, *MrB* skrev:

Delenr 54318250908

E36 cab i god stand er noe jeg gjerne ser mer av, så bare å lage tråd. Ikke mange slike man kommer over nå til dags.

Det ser ut som den delen er av plast, delen jeg trenger virker å være av metall.. Men uansett takk for tips, jeg kan jo ta feil :)

Blir noen bilder av bilen i løpet av ei ukes tid, men må få rengjort den litt utvendig (bare spyle den egentlig), så den er presentabel

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Litt over to uker senere og fremdeles ikke noe klokere på hva denne delen kan ha som delenummer.. Har trålet Realoem bla, men akkurat den delen der dukker ikke opp på noen av "skjemaene"

Vet bare at den mangler på den ene siden og at det kan regne rett inn der.. Det er jo ikke bra, og er jo greit å kunne kjøre bilen om det regner litt også

Dessuten når jeg ser på det, virker det som om delen skal være der uten hardtopen også, altså at det er et deksel som dekker over en slags "klips" når stofftaket er nede også, som du kan se på et av bildene

Det er ikke noen her som tilfeldigvis har en E36 cab de skal hugge, som har denne delen her tilgjengelig? Det hadde jo være rimelig legendarisk om det kunne blitt ordnet slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, StigJ skrev:

Er vel nr 41 på denne tegningen

Takk for tips, men det er samme plastdelen som *MrB* nevnte tidligere.. Og delen jeg ser etter, er jeg rimelig sikker på at er av metall :)

 

5 minutter siden, Orjan skrev:

Ring KOED :-) 

Oi, tusen takk :D 

Det tror jeg muligens jeg skal gi et forsøk senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Orjan skrev:

Da er de ringt, men de ble ikke noe klokere på forklaringsforsøket mitt så jeg sendte dem en mail med et par bilder :)

Nevnte at jeg har fått foreslått plastdeler på div forumer feks, men er takknemlig for det, for hjelp. Viktig å si at jeg har gjort et forsøk på å finne ut av det før jeg tok kontakt med dem, tenkte jeg

Fant altså nylig en del som heter så mye som 54318134599 som egentlig likner mer enn noe annet jeg har sett.. Har ikke demontert den andre så er usikker på hvordan hele ser ut men den likner altså på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...