Ingvaldsen Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Hvilken fjørklemme har du ?såg ut som den kan fungere fint på e39 fjærer?
Otis Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Spørsmål/kommentar. På feks E39 så skal man ikke klemme direkte på fjæra, for å komprimere, men direkte på fjæra ned mot spindel, men på toppen skal man presse på koppen som fjæra hviler i. Er det egentlig meningen på E91 også? Du fikk jo egentlig ikke komprimert fjæra godt nok. Jeg skiftet på en E39 her om dagen og bruker "samme" verktøyet som du bruker, men bra Biltema. Og der gjorde jeg som i manualen og det fungerte. Men direkte på fjæra fikk jeg ikke komprimert nok.
E.C. Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden @Ingvaldsen Jeg og @Otis har samme verktøy fra Biltema, 19-1355. Det er riktig at det kan bli i grenseland på om man får klemt sammen eller ikke. Egentlig skal man bruke en rund skål i toppen, dette gjelder flere BMW-fjærer: Jeg kunne ha fått grep rundt fjærnskålen med fjærklemma jeg har, men med tårnlageret oppå der igjen så hadde ikke jeg fått den klemma ut. Da er man like langt. Nå greide jeg å klemme sammen siste bit for hånd, men om jeg ikke hadde greid det så hadde jeg brukt slike for å klemme sammen siste bit. Da ville jeg ha festet den ene enden i skåla og den andre midt på det allerede sammenklemte området et sted: Ellers er vel sånne utgaver med rund holder (31 5 354) til salgs fra Hazet, men da er typisk pris for kun skåla på rundt 5000 kr, noe som bringer slike sett på over 20k ganske fort. Jeg er usikker på hva som inngår i siste utgave av basissett, om det er kun 31 3 341 eller om den inneholder noen av skålene, men det lå vel i prisområdet 12k sist jeg sjekket. Ingvaldsen og sveigis reagerte på dette 2
Otis Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Jeg satte øverste klemma på den skåla under tårnlager, på e39. Det gikk greit, men så litt sketchy ut. Endret 4 timer siden av Otis Skrivefeil sveigis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå