Gå til innhold

AC Schnitzer senk eller ei

Pekka
 Share

Anbefalte innlegg

Endelig er det kommet senkefjærer til 545e fra AC Schnitzer.  Ifølge teksten er det 5-15mm senk hvis bilen er utstyrt med M-Technik: "for cars with M-Technik the lowering reduced by 10 mm"  Senkefjærene er til biler med dynamic damper control SA223.  Jeg var ikke klar over at understellet til 545e bød på flere opsjoner enn SA223, så hva er M-Technik?  Uten M-Technik senker fjærene bilen 15-25mm.

https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/5/g30-5-series-sedan-g31-5-series-touring-lci/suspension/spring-kit/ac-schnitzer-suspension-spring-kit-for-bmw-5-series-g30-saloon-21882.html

Videre: Hvordan går det med garantien på bilen, er det best å la Bilia (der bilen er kjøpt ny) montere?  Salgsverdi på bilen om noen år kontra originalfjærer?

Etter så mange år med M-Sport E61 er jeg ikke veldig bekymret for å få for lite bakkeklaring, men er det noe annet som burde tas med i vurderingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pekka skrev:

Endelig er det kommet senkefjærer til 545e fra AC Schnitzer.  Ifølge teksten er det 5-15mm senk hvis bilen er utstyrt med M-Technik: "for cars with M-Technik the lowering reduced by 10 mm"  Senkefjærene er til biler med dynamic damper control SA223.  Jeg var ikke klar over at understellet til 545e bød på flere opsjoner enn SA223, så hva er M-Technik?  Uten M-Technik senker fjærene bilen 15-25mm.

https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/5/g30-5-series-sedan-g31-5-series-touring-lci/suspension/spring-kit/ac-schnitzer-suspension-spring-kit-for-bmw-5-series-g30-saloon-21882.html

Videre: Hvordan går det med garantien på bilen, er det best å la Bilia (der bilen er kjøpt ny) montere?  Salgsverdi på bilen om noen år kontra originalfjærer?

Etter så mange år med M-Sport E61 er jeg ikke veldig bekymret for å få for lite bakkeklaring, men er det noe annet som burde tas med i vurderingen?

Jeg fikk min G21 levert fra fabrikk med AC Schnitzer senk montert på Bavaria hvor jeg bestilte bilen, så dette går ikke ut over garanti. Bavaria var faktisk bare glad det var ACS senk, for å sitere Bavaria «ACS har like god kvalitet som oss, så dette er ingen problem»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pekka skrev:

@Snagg30

Fornøyd med kjøreegenskaper, komfort, utseende?

Kjøreegenskapene kunne ikke vært bedre, en av de bilene jeg har følt meg mest trygg på veien med i høy hastighet. Jeg finner det litt rart siden man hele tiden snakker om at bilene må veie mindre for å kunne kjøres fort. Uansett så låg bilen som støpt på vegen, hadde i tillegg Michelin pilot sport 4s og den kombinasjonen var nydelig! Sterkt anbefales på din 545e.

Bilen var genrelt ganske så stiv ja, men igjen så er 3-serien stivere oppsatt en din 5’er så mulig at du får en bedre blanding av sportslighet og komfort men dette er ren tipping fra min side. Min G21 var ganske stiv vært fall

Utseende var jeg veldig fornøyd med, hybrid bilene er høyere fra fabrikk en vanlig fossil biler (tror det er 1cm). Så med moderat senk var bilen like praktisk som før men penere å se på. Legger ved et par bilderB1BD3C69-8C7D-405F-8B2B-A336BDEE4328.thumb.jpeg.a885950c2e9c87888fa3a02e73ce3179.jpeg07A7AAA7-7B38-4A66-B2AC-A5AF461520CA.thumb.jpeg.a790049011e9f645038f36d0b023f9df.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke annet enn å anbefale AC Schnitzer, den kombinasjonen komfort vs sportslighet har de virkelig fått til, langt bedre enn BMW selv får til på xDrive-modeller (snakker kun av erfaring på F3x). Vår F36 er nå slik jeg skulle ønske den var satt opp fra fabrikk. En utrolig fin bil på svingete vestlandsveier…:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Har litt stang-ut med AC Schnitzer senkingen foreløpig: Bilia lokalt sier de ikke monterer uoriginale deler da de ikke kan stå inne for garantiansvaret, samtidig så er det endel på dette forumet og FB som har fått levert bilene sine helt nye fra Bilia med AC Schnitzer senkesett...  Istedenfor materialbrudd i fjærene er jeg mer bekymret for garantien på X Drive-systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...