Gå til innhold

Batteriet tappes helt over natten.


rubves
 Share

Anbefalte innlegg

ser ut til den store går til dynamoen? men er festet i en metallplate rett under motordekselet, noen tanker om det?

tenker å prøve å ta av dekselet å koble av kablene der også, å se om det er noe der eller om det er dynamoen som kabelen går videre ned til etter metallplaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vanlig konfigurasjon at den store plusskabelen går fra batteriet til dynamo/starter/ladepunkt foran. De tre sistnevnte er vanligvis koblet sammen med en tjukk kabel. 

Det kan være feil på både dynamo og starter som trekker strøm. 0,3A er rundt 3.5W, så det greier du nok å se med varmekamera (folk leier ut på finn til typ 300kr) og muligens IR-termometer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke tilgang på varmekamera, men funker vell å gjøre d sånn jeg gjor for å finne ut at det var noe med plassen under panseret? altså å koble av ledning for ledning til jeg ser noe endrer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt på riktig vei nå. Det går helt fint og koble fra en og en komponent.

image.png.f6c3c553e3a95dc0f559df61603593d2.png

Hvis du ser her så går den tykke ledningen nr. 1 først til dynamoen også videre til starteren. Delen merket 2 går videre til glødesystemet. Det kan jo også være en feil på den. Prøv og løsne den fra dynamoen først, blir det ikke noe forskjell så må du grave fram starteren og løsne koblingen der. Kan jo også være en ørliten skade på ledningen så du har krypstrøm til jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg koblet av noe som jeg tror er dieselvarmeren så hoppet det ned til normalt strømforbruk når bilen sover. delenr «BMW 64.12-6 918 806». er det mulig å kjøre uten å ha denne koblet på dynamoen’s bakside? eller blir det vanskelig å få start osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den varmer opp kjølevann når det er kaldt, slik at motoren ikke går for kaldt (diesel som ikke blir varm nok).

Den har en sikring da, i motorrom. Så det hadde du funnet ut om du faktisk hadde dratt alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...