Gå til innhold

Batteriet tappes helt over natten.


rubves
 Share

Anbefalte innlegg

2004 320d e46, relativt nytt batteri, men uansett så er batteriet tomt om morgenen selv om det er fullladet om kvelden før. Satt multimeter mellom minus polen og kablen og det viste 0.32a når bilen «sover», dratt alle sikringene men ingen forskjell på multimeteret…

Hjelp?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ikke noe endringer ved å dra ut noen av sikringene i hanskerommet vertfall 😕 men kan jo selvfølgelig gå over en gang til i morgen. uansett så den røde 50a sikringen ut som den hadde vert veldig varm for den hadde en blåfarge på begge «tenne» sine, kan det ha noe å gjøre med problemet mitt? den såg hel ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gått over alle sikringene i hanskerommet og «motor sikringer» i motorrommet. ingen sikringer har strøm gående gjennom seg…

Hva/hvor kan jeg sjekke mer nå?

TRF, hvordan kan jeg sjekke om det er viftemotstanden? dumt å kjøpe ny hvis det ikke er den 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kan prøve det. Er nok redd at problemet med at det drar strøm har ødelagt det nye batteriet mitt 😕

stemmer det at sånn agm/gel-batteri tåler å bli ladet ut eller får jeg samme problemet med de batteriene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, rubves skrev:

 

stemmer det at sånn agm/gel-batteri tåler å bli ladet ut eller får jeg samme problemet med de batteriene?

Gel & AGM batterier kan lades ut til ca 30 % av kapasitet gjenstår. Ikke la batteriet stå utladet da det risikerer å få permanente skader pga sulfatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om det er tilfeldig eller ikke, men har hele tiden hatt ett lite strømtrekk i e39n min. Mener bestemt det ble vesentlig bedre etter jeg bytta kablinga over baklukehengsla da dem var helt gåen og kobber delvis mot jord på flere. Er litt usikker på om det går noe +12v der når tenninga er av, men uansett verdt å sjekke om det er ett problem på e46 også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk problemer med bakluken ja. Knappen som åpner luken lever sitt eget liv, mulig der er noe der da… ene hengselen på bakruta er knekt og jordinga er ikke helt bra tror jeg. mulig det også kan være grunnen til problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten problem med at når viften i bilen står på full guffe så går turtallet på motoren opp og ned littegran, det samme gjør viften. Akk som rolige bølger opp å ned. Kan det ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...