RF91 Skrevet Onsdag kl. 12:09 Skrevet Onsdag kl. 12:09 Blir alltid imponert over folk so kan gå vegen med å retrofitta ting på eigahand. Elektronikk gir meg svettetokter og makspuls 😅 Vegard_ reagerte på dette 1
Vegard_ Skrevet Onsdag kl. 13:03 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 13:03 2 hours ago, Saltkjelen said: Du skulle nesten fått tak i armlener/håndtak fra en bil med utvidet nappaskinn og/eller fullskinn dørtrekk og byttet ut innmaten med alcantaren, så hadde du fått en skikkelig OEM+ variant på det. Det er alltid en mulighet ja, har prøvd å kjøpe flere sett med slike dørpanel, enten fullskinn/extended leather eller "exclusive" typen med skinnhåndtak, men der går enten prisen til værs eller så er selger vanskelige å få tak it 😅
Vegard_ Skrevet Onsdag kl. 13:05 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 13:05 (endret) 56 minutes ago, RF91 said: Blir alltid imponert over folk so kan gå vegen med å retrofitta ting på eigahand. Elektronikk gir meg svettetokter og makspuls 😅 Jeg begynner å bli heftlig lei av det her nå faktisk 😆men snart er vel bilen så full av ekstrautstyr man kan få, så enden nærmer seg håper jeg. Endret Onsdag kl. 13:05 av Vegard_
Vegard_ Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Retrofitbonanza del 3: Lateral sun shades / gardiner i bakdør I desember fikk jeg øye på en 525ia som har stått stille en stund her på Lillehammer, sjekket opp regnr og den hadde ikke gått gjennom PKK tidligere på året, sjekka vin nummer på nett og jammen var det noe godsaker på denne. Da det var midt i desember-kaoset med tanke på jul og nyttår, tenkte jeg å vente litt med å ta kontakt med eier for å høre om han var villig til å selge. Når midten av januar kom så var bilen jammen meg sendt til opphøgger for en liten stund siden. Etter en spørrerunde og løping rundt på diverse opphøggere i Innlandet så fant jeg meg jammen bilen stående på nærmeste opphøgger. Ingen deler var tatt eller demontert så her fikk jeg plukke det jeg ville ha. Nemlig hovedsaklig gardiner til bakdører, facelift xenon lykter framme og bak, til og med shadowline lister rundt vinduene! Da delebilen hadde grått interiør og jeg nå har svart prøvde jeg i mellomtiden å kjøpe noen dørpanel i sort skinn, men der var prislappen (i mine øyne) for høyt, eller så var det i slik stand at 2 par sett med dørpanel hadde måtte blitt ofret uansett. Tenkte at nå har jeg brukt for mye penger på E39'n, og jeg må fortsatt kjøpe inn nytt svinghjul og ny AC kompressor så da brukte jeg bare det jeg har liggende uten å måtte tømme lommeboka enda mer. Jeg endte opp med å slakte 2 sett med dørpanel for å ha 1 som passer, veldig synd egentlig for begge settene med dørpanel var brukbare. Under demontering så eksploderte desverre ene gardina, men når man først har gullhår i ræva så har man gullhår! Koed hadde lagersalg og jammen så hadde de akkurat den jeg trengte til 68% avslag. Ettermontering av gardiner i ett sett dørpanel er faktisk ikke så vanskelig som man skal tro, det eneste som kan være trøblete er å løsne den øverste trimdelen om limet fortsatt ikke har løsnet av seg selv. Det krever også kutte deler av panelet samt bore noe hull, enten for nagler eller gjennomføringshull for skruer. Forskjellen på baksiden av panelene, enkelt å plassere de brakettene på nytt da trimdelen har "mottak" til de, med unntak av det siste som er naglet på plass. Her ser man også forskjellen på panel til bil med eller uten airbagger i bakdørene. For at gardinen skal ha plass så er det en annen åpning inn mot vinduet, da også med forskjellig vindutrim i forhold til standard. Trimmet og klar til å lime fast den nye trimdelen. Det er noen gode cm den må kortes for at det skal passe overens. Jeg vet ikke om Tec7 var det riktige valget her, men det var det jeg hadde på hånd. Det holder fortsatt, men det har dog bare vært på bilen i et par måneder. Braketter naglet og limt fast med epoxy Gardinen er på plass, og det passer Så til montering på bil, trimdelen på toppen av vinduet er også annerledes for å holde kroker til gardinene. Her så er det bare plastikk på plastikk, og krokene skrus fast i ekspansjonsmuttere som bare bankes på plass i hull allerede i døra. Nedre vindutrim på plass "klipsmutter" har også allerede hull i døra laget fra før, her er det bare å fjerne teipen som forsegler døra og smelle det på plass. Siste braketten som boltes fast til døra også naglet på plass, venta med den til slutt for å være sikker på at det skulle line opp med hullet i døra, denne skrus fast bak den minste gardinen. og vipps så var det gardiner i dørene mine også Til slutt, ny aluminium trim da min var knekt Ampera, GtiGtr og Sverre 2468 reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå