Gå til innhold

LØST E70 med M57 nye termostater men fortsatt kald


KalMar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hei

 

Sliter med at min x5 2007 med 3.0D fortsatt går veldig kaldt. Ligger rundt 65 grader på tomgang og rundt 70 når man kjører.

Temperaturen ute er rundt 5 grader.

 

Hovedtermostat og egr termostat er byttet, samt ny vannpumpe.

Webasto starter og sviver som den skal. 

Ser det er skrevet litt rundt termostat til girkasse. Noen bytter til en vag termostat på slangen. Er dette veien å gå?

Evt er det andre feil som kan gjøre dette?

Endret av KalMar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt ukjent at termostat til girkasse kjøler går i stykker. Den ligger rett nedenfor radiator, mot motor.

Mener at @Ingvaldsen skiftet sin.

Det med vag termostat tror jeg gjelder e6x. Selv om det sikkert kan gjøres på e7x.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Otis skrev:

Det er ikke helt ukjent at termostat til girkasse kjøler går i stykker. Den ligger rett nedenfor radiator, mot motor.

Mener at @Ingvaldsen skiftet sin.

Det med vag termostat tror jeg gjelder e6x. Selv om det sikkert kan gjøres på e7x.

byttet termostaten på kjøleveksler til girkasse på min e70 med godt resultat, enkel jobb å bytte i ny original.

 

men min var ikke så kald som trådstarter sin, hvilken leverandør var det på de 2 termostatene du har byttet ? greit å uansett bytte alle 3 i en smell

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, KalMar skrev:

Hoved og egr termostat var av merket tropran

Skal ikke være bastant her ,men Topran termostater ,er vel kjent for å ikke være av topp kvalitet egentlig .

Kjøpte selv det merket  til en tidligere bil jeg hadde ,det var merket Topran den kjølte og for mye null varme.

En original fikset dette og alt ble bra ,men selvsagt ikke sikkert det er dette hos deg .

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, KalMar skrev:

Så at det var en termostat helt i bunnen av motorrommet like bak for radiatoren.

Planen var å bytte denne også men gs var tom på lager.

Hoved og egr termostat var av merket tropran.

 

Hvordan er det å bytte denne? Må man etterfylle girolje? @Ingvaldsen

topran er vell dessverre største søppelet som du får kjøpt for penger på lik linje med febi bilstein og aic.

 

mulig du er heldig og at disse faktisk fungerer.

 

bytte den er veldig enkelt, du tar ut radiatorkappe/vifte. da kommer du rett på den og det er bare å skru den rett av, jeg strøypa alle kjøleslangene som gikk ned på veksler.  derfor kom det nesten ikke olje eller kjøleveske ut, så da slapp jeg å etterfylle.

 

slike ting bør det enten være bmw logo på, eller den opprinnelige leverandør som feks behr, hella, pierburg, bosch osv osv

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Liten update på denne.

Byttet til originale bmw termostater. På motor, egr og girkasse. Nå kommer den vesentlig raskere opp i riktig temperatur.

Fikk den opp i riktig temperatur med de gamle termostatene, men det var etter en kjøretur på ca 1 time. Så må være noe galt med de jeg byttet ut.

 

Takk for hjelpen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • KalMar changed the title to LØST E70 med M57 nye termostater men fortsatt kald

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...