OMyren Skrevet Februar 8, 2022 Share Skrevet Februar 8, 2022 Hei Har en 530i G30 2017 med night vision. (S17-21-03-546) Legger merke til at NV skjermen er veldig mørk når det er varmere enn 0 grader ute. Er selvfølgelig mørkt ute når jeg tester dette. Er det normalt at den blir så mørk som dette? Kanskje er software bug? Se bilder vedlagt. Det "lyse" bildet er det som er mere normal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Februar 8, 2022 Share Skrevet Februar 8, 2022 Ligner jo veldig på det jeg ser i min skjerm. men har du prøvd å justere kontrasten? og ikke bare lyset. Uansett du får ikke dagslyskjerm på Nigtvision, det er vel et varmesøkende kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 Som nevnt over. Prøv og juster, drit/vann på linsen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMyren Skrevet Februar 9, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2022 Skal teste litt i kveld, kommer tilbake til saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 En ting er iallfall sikkert, det der var ikke mye "Night vision" Har ikke dette selv på min G30 men jeg kjørte en G30 som leiebil som hadde dette, var ett mye lysere bilde enn det du fikk opp der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 Ser ikke helt problemet her, nattsyn kameraet skal jo kun fungere som en funksjon som fanger opp varmen av mennesker/dyr som vi ikke selv klarer å se. Så at bilde er mørkt tror jeg man må forvente så fremt der ikke er noe varmesøkende objekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMyren Skrevet Februar 9, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2022 (endret) Hei Nå ser det slik ut i dag, samme temp ute, ca pluss 1. Har testet litt med kontrast, men ingen forskjell. Jeg tror at det kan være en bug i softwaren som gjør at noen ganger bildet blir mørkt. Dette er bilde slik det normalt skal være. Er nok noe med software styringen relatert til S17-21-03-546 tenker jeg. Kan også nevnes at skjermen kun er til nytte i bykjøring. Når en kjører på landeveien sitter en ikke og ser på skjermen, da kommer evnt varsler fra NV opp på head up display. NV aktiverer seg automatisk når det er mørkt. Endret Februar 9, 2022 av OMyren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå