Gå til innhold

Håndbrekk henger 2017 BMW X5 xDrive40e.


Øyvind L.
 Share

Anbefalte innlegg

Eier har vært på verksted og fått bekreftet at håndbrekket henger på sin BMW X5 xDrive40e iPerformance fra 2017. Ca 50 tusen km

Han fikk beskjed om at hvis deler må byttes så kommer prisen raskt opp i 30 tusen. Han spurte om jeg kunne ta en titt på det til helgen.

Så spørsmålet: Hva er det typisk å begynne å se på når håndbrekket henger på disse bilene. Bytter man bare akktuator med wiere eller kan den smøres opp hvis den går tregt?  Ute i hjulet er det som vanlig bmw håndbrekk. Har vært lite borti disse elektiske hånbrekkene bortsett fra at jeg vet hvordan de virker og jeg vet hvor de forskjellige delene er plassert på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Otis Det har skjedd en gang. Og det er for de han ikke har vill prøve en gang til. Når det skjedde så kom han ikke av flekken, men etter en stund hvor han prøvde av og på med brekket så løsnet det slik at han kunne kjøre hjem. Heldigvis ikke så lange turen, men han kunne høre at den hang på hele veien hjem. Etter at bilen sto en natt i garasjen med håndbrekket av så hadde det sluppet taket og gikk det gikk ann å kjøre med bilen. 

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 540is skrev:

Da må vel det være plassen å begynne. Ekspandere som sitter fast er ikke utenkelig etter 5 år i saltsuppa. 

Han mente han kunne høre aktuatoren gå inn og ut under bilen når han aktiverer brekket. Så kan jo tyde på at feilen er ute i hjulet eller trege wirere. Han kommer med bilen her i garasjen til lørdag, men måtte bare forberede meg litt med å spørre litt her inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Otis skrev:

@Kvasi Er det pga rust på skjold?

Om jeg sammenligner med min egen x5 e70, så var verken vaier eller rust noen problem på bremsedelene etter ca 190kkm og 10 år.

Ikke nødvendigvis, men muligens. Sett mange eksempler der det har løsnet uten at rust og større hull var årsaken til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Etter kun 50 tusen km? Kan da umulig ha rustet så ille allerede??

Trenger ikke å være pga rust. Måten BMW har festet båndene på er nok den beste jeg har sett men de kan løsne de også, og det skal ikke mye salt og dritt til for å få wire til å lugge i strømpen. Kjørte km har ikke nødvendigvis noe å si hvis forholdene for rust og skitt ellers er optimale.
Kan selvsagt godt hende jeg tar feil men dette er iallefall det første jeg ville sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...