Øyvind L. Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 Eier har vært på verksted og fått bekreftet at håndbrekket henger på sin BMW X5 xDrive40e iPerformance fra 2017. Ca 50 tusen km Han fikk beskjed om at hvis deler må byttes så kommer prisen raskt opp i 30 tusen. Han spurte om jeg kunne ta en titt på det til helgen. Så spørsmålet: Hva er det typisk å begynne å se på når håndbrekket henger på disse bilene. Bytter man bare akktuator med wiere eller kan den smøres opp hvis den går tregt? Ute i hjulet er det som vanlig bmw håndbrekk. Har vært lite borti disse elektiske hånbrekkene bortsett fra at jeg vet hvordan de virker og jeg vet hvor de forskjellige delene er plassert på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 Henger det i ny og ne, eller konstant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 7 timer siden, Øyvind L. skrev: Ute i hjulet er det som vanlig bmw håndbrekk Da må vel det være plassen å begynne. Ekspandere som sitter fast er ikke utenkelig etter 5 år i saltsuppa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 Sikker på det er «vanlig» på hjulet? Hos meg går det på kalipperne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 Ja, det er vanlig med band inni skiva. X5 fikk ikke brekk på caliper før g05. awt og Øyvind L. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 9, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2022 (endret) @Otis Det har skjedd en gang. Og det er for de han ikke har vill prøve en gang til. Når det skjedde så kom han ikke av flekken, men etter en stund hvor han prøvde av og på med brekket så løsnet det slik at han kunne kjøre hjem. Heldigvis ikke så lange turen, men han kunne høre at den hang på hele veien hjem. Etter at bilen sto en natt i garasjen med håndbrekket av så hadde det sluppet taket og gikk det gikk ann å kjøre med bilen. Endret Februar 9, 2022 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 9, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2022 2 timer siden, awt skrev: Sikker på det er «vanlig» på hjulet? Hos meg går det på kalipperne. Kikket litt i ETK og det ser ut som det er de "vanlige" båndene på denne. Det er vel en F15 hvis jeg ikke husker feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 9, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2022 3 timer siden, 540is skrev: Da må vel det være plassen å begynne. Ekspandere som sitter fast er ikke utenkelig etter 5 år i saltsuppa. Han mente han kunne høre aktuatoren gå inn og ut under bilen når han aktiverer brekket. Så kan jo tyde på at feilen er ute i hjulet eller trege wirere. Han kommer med bilen her i garasjen til lørdag, men måtte bare forberede meg litt med å spørre litt her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 Om det henger litt på, så er jeg veldig enig med @540is. Om det henger helt på, på begge sider så er det nok boksen. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 Send meg en PM med regnr. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 10, 2022 Share Skrevet Februar 10, 2022 Jeg tipper wire eller at monteringssettet til båndene har løsnet fra skjoldet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 10, 2022 Share Skrevet Februar 10, 2022 @Kvasi Er det pga rust på skjold? Om jeg sammenligner med min egen x5 e70, så var verken vaier eller rust noen problem på bremsedelene etter ca 190kkm og 10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 10, 2022 Share Skrevet Februar 10, 2022 1 minutt siden, Otis skrev: @Kvasi Er det pga rust på skjold? Om jeg sammenligner med min egen x5 e70, så var verken vaier eller rust noen problem på bremsedelene etter ca 190kkm og 10 år. Ikke nødvendigvis, men muligens. Sett mange eksempler der det har løsnet uten at rust og større hull var årsaken til det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 10, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2022 5 timer siden, Kvasi skrev: Jeg tipper wire eller at monteringssettet til båndene har løsnet fra skjoldet Etter kun 50 tusen km? Kan da umulig ha rustet så ille allerede?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 10, 2022 Share Skrevet Februar 10, 2022 38 minutter siden, Øyvind L. skrev: Etter kun 50 tusen km? Kan da umulig ha rustet så ille allerede?? Trenger ikke å være pga rust. Måten BMW har festet båndene på er nok den beste jeg har sett men de kan løsne de også, og det skal ikke mye salt og dritt til for å få wire til å lugge i strømpen. Kjørte km har ikke nødvendigvis noe å si hvis forholdene for rust og skitt ellers er optimale. Kan selvsagt godt hende jeg tar feil men dette er iallefall det første jeg ville sjekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå