Gå til innhold

Hvor bra er bmw f30?


andreasaunoien
 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, andreasaunoien skrev:

Hei

jeg lurer på hvor bra den rimligste f30 modellen er. Hvor komfortable et stoffsetene iforhold til alcantara eller skinnsetene. 
og hvordan er steptronic kassa?

tenker nemlig på en 316i

Det er svært vanskelig å svare på spørsmålet dit, du må vær mer spesifikk. En 316 er en drømme bil for mange, men for noen er den helt forferdelig kjedelig. Jeg tilhører den siste der. Men du kan helt sikkert få mye bil for pengene, om du ikke har krav til fart og spenning. 
 

stoffsetene er vell Alcantara, myke og behagelige seter. Girkassa girer silkemykt, har ingenting vondt å si om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Det er svært vanskelig å svare på spørsmålet dit, du må vær mer spesifikk. En 316 er en drømme bil for mange, men for noen er den helt forferdelig kjedelig. Jeg tilhører den siste der. Men du kan helt sikkert få mye bil for pengene, om du ikke har krav til fart og spenning. 
 

stoffsetene er vell Alcantara, myke og behagelige seter. Girkassa girer silkemykt, har ingenting vondt å si om den

En 316 bensin kan jo tunes til å oppnå 230 hk. Da er den muligens lite kjedelig.

er to forskjellige typer stoffseter i de bilene har jeg sett. Low range modellen har vanlig stoffseter mens man får alcantara vid man betaler mer.

 Mange på Finn har bare alcantara. Noen sportline versjoner kommer også med stoffsetene, bare at der er det litt røde detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, andreasaunoien skrev:

En 316 bensin kan jo tunes til å oppnå 230 hk. Da er den muligens lite kjedelig.

er to forskjellige typer stoffseter i de bilene har jeg sett. Low range modellen har vanlig stoffseter mens man får alcantara vid man betaler mer.

 Mange på Finn har bare alcantara. Noen sportline versjoner kommer også med stoffsetene, bare at der er det litt røde detaljer.

Har aldri sittet i stoffsetene så jeg er mest interessert i hvor gode de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en F30 316i automat i godt over 5 år. Bilen var helt nydelig å kjøre. Jeg hadde M-Sport og da sportseter i alcantara. Alcantara er standard på M-sport. Sportline har vel sort eller beige stoff i sportsetene som standard mener jeg. Luxury line har vel en type kunstskinn som standard.

Gå for en med sportseter og ikke de standard kirkebenkene uten skikkelig sidestøtte. Jeg er av de få som heller velger stoff eller alcantara over skinn (som oftest kunstskinn i dag). Tekstil er mer behagelig, er ikke kalde på vinter eller glovarme på sommer. Skinn slites også fortere og blir stygt. Skinn har kun et positivt punkt i mine øyne, og det er at det er lettere å tørke opp søl fra dem.  

Automatkassa girer veldig fint. Men krever vedlikehold/oljeskift. Jeg hadde min fra ca 30.000 km til 90.000. Merket forskjell på hvordan den giret. Så den var nok moden for ny olje. Hadde jeg skulle hatt den lengre hadde jeg fått dette gjort ganske så kjapt.

N13 motorene som står i 316i bruker litt olje, men det er helt normalt.  De er kvikke til å være 1,6. Så ikke hør på @Snagg30 Han kjører rundt i bil med 500hk i dagligbilen :PSå alt av normale biler er nok i det daffeste laget for ham ;) 

Jeg mener i alle fall om F30 316i: Kjør på :)  

 

Største minuset med F30 er vel i grunnen sprekker i baklyktene og feil på sideblinklysene i speilene.. Men det går igjen på andre modeller også. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

316 Har stort sett vært dørgende kjedelig, men de moderne turbomotorene er jo mye mer fleksible og har et bredere register enn NA motorer. Slik at det vil oppleves som betydelige mindre trist enn tidligere 316 modeller.

Selv hadde jeg en F31 316d, den var overraskende stor og romslig, bilen er fremdeles moderne og fin.
Minus er dogg i lykter, knirk fra interiøret og kanskje litt kjip interiør kvalitet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo nå mitt første innlegg lenger oppe ikke var til noe god hjelp for noen, når motivasjonen for å skrive er borte er det like greit å la vær.

Vi hadde F31 en kort periode, det var en 318i. Og når jeg sier den ikke er noe fartsmaskin så er det ikke fordi jeg sammenligner den med vår nåværende bil. Men jeg synes bilen ble noe slapp med så lite effekt, men om man velger å tune den så har man helt sikkert en meget flott bil som dekker de fleste behov!

Den begynner og å bli ganske rimelig, nå vet jeg ikke budsjett så ikke vits å poste noen Finn linker. Vår bil hadde svært lite utstyr, så her hadde jeg nok trivdes litt bedre med bilen om jeg fant en med moderat utstyrt. 
 

Ellers dekket @StigJ det meste :) Vår F31 knirket ingenting merkelig nok, men F30 vi hadde var et rent helvete når det kom til slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...