Walkabout Skrevet Februar 14, 2022 Share Skrevet Februar 14, 2022 (endret) Hei godtfolk. Tenkte å bytte hjullagere på min F11 520d. De har ikke vært byttet på 260 000 km, så regner med de snart synger på siste verset så greit å ta det samtidig med bytte av bremseskiver til våren. Spørsmålet mitt er om noen har erfaring med ulike produsenter? På Eurodel ser jeg det er mye å velge i - Swag, SKF, FAG, Febi, A.B.S., osv. Er det noen som har konkrete tips til hva jeg bør velge (eller ikke velge) av disse? Har fått innspill så langt på at SKF og FAG er solide saker. Har hørt på pris på originale også, men regner med at det (som alltid) er omtrent dobbelt så dyrt og det er det ikke verdt. PS. Er det noe poeng å bytte hjulnav samtidig eller er det ikke noe slitasjedel som jeg vil måtte risikere å bytte uansett? Endret Februar 14, 2022 av Walkabout Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 14, 2022 Share Skrevet Februar 14, 2022 SKG og FAG er gode greier ja. De andre er ukjent for meg. Hjulnavn kan byttes, men det er som oftest ingen grunn til det. Utenom skader. Skifter du selv? Man trenger vel noe form for avdrager? E.C. og Walkabout reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Februar 14, 2022 Share Skrevet Februar 14, 2022 SKF og FAG er nok tryggest når det kommer til lager.. E.C. og Walkabout reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Februar 14, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2022 9 minutter siden, Otis skrev: SKG og FAG er gode greier ja. De andre er ukjent for meg. Hjulnavn kan byttes, men det er som oftest ingen grunn til det. Utenom skader. Skifter du selv? Man trenger vel noe form for avdrager? Takk, har en kompis som fikser og har rette utstyret. Har en mystisk vibrering i bilen i 100 km/t, kommer sikkert ikke fra hjulnav, men frister litt å bytte bare for å utelukke (har sjekket veeeldig mye annet). Men det er vel lite sannsynlig at det kan være årsaken? 3 minutter siden, RemyNG skrev: SKF og FAG er nok tryggest når det kommer til lager.. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 14, 2022 Share Skrevet Februar 14, 2022 SKF og FAG ja. Kjøpte selv FAG da Thansen hadde tilbud, ble ganske bra pris, så du kan jo følge med der om du ikke MÅ bytte i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Februar 14, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2022 1 time siden, E.C. skrev: SKF og FAG ja. Kjøpte selv FAG da Thansen hadde tilbud, ble ganske bra pris, så du kan jo følge med der om du ikke MÅ bytte i morgen. Ser det havner på cirka 4 000 kroner på Eurodel for komplett sett (foran og bak) fra både SKF og FAG. Virker ikke som noen upris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 14, 2022 Share Skrevet Februar 14, 2022 Det er tvert om rimelig vil jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 Bytta nylig foran på min F11, bestillte SKF komplett med Nav fra Eurodel og det er jeg glad for nå, da jeg vred av sporet i ene bolten, brukte Torx 55 mens det egentlig var en sånn Spline Torx i størrelse 12, de nye boltene har Torx Plus 60. Jeg endte opp med å slipe bort mesteparten av gods på lager for så å borre ut restene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå