Gå til innhold

lukter svidd gummi i kupe etter kjøring


e39mikkel
 Share

Anbefalte innlegg

hei alle sammen, min 2002 bmw e39 520ia lukter svidd gummi i kupeen etter kjøring, hva kan det komme av?

har en liten oljelekkasje fra veivhuset tydeligvis, så kan det være det? 

har også lest rundt og noen sier at det kan være vifta som har svidd seg (radiatorvifte) eller belter osv. 

så jeg lurer, burde jeg ta den på verksted for å få det sjekket ut eller er det ikke noe farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Otis said:

Oljelekkasje fra toppdeksel, som renner ned på eksosmanifold. Superduper vanlig på BMW bensin.

Ok tusen takk, da skal jeg få satt den på verksted og sjekke om det er problemet. Veit du ca hva d koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrudd litte grannen før så fikser du dette selv. Hvis ikke så er dette en gylden mulighet til å prøve å skru litt selv. Veldig rett frem jobb egentlig. Har du gammal Bmw er dette små enkle reperasjoner enhver eier burde kunne fikse selv. Eller så blir bilholdet dyrt. Ikke lenge før noe nytt ryker på en gammel bil. 
Ta en titt på youtube og du blir overrasket hvor mye du kan fikse selv uten å oppsøke verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Slavearbeider'n said:

Har du skrudd litte grannen før så fikser du dette selv. Hvis ikke så er dette en gylden mulighet til å prøve å skru litt selv. Veldig rett frem jobb egentlig. Har du gammal Bmw er dette små enkle reperasjoner enhver eier burde kunne fikse selv. Eller så blir bilholdet dyrt. Ikke lenge før noe nytt ryker på en gammel bil. 
Ta en titt på youtube og du blir overrasket hvor mye du kan fikse selv uten å oppsøke verksted.

Joa er klar over det. Jeg kan ikke skru selv men har ikke lyst til å ødelegge noe. Har du noen aning på hva det kan koste på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, e39mikkel skrev:

Joa er klar over det. Jeg kan ikke skru selv men har ikke lyst til å ødelegge noe. Har du noen aning på hva det kan koste på verksted?

Nei. Fordi jeg fikser det meste selv. Men si tusenlapp for deler, og to-tre timer skruing. Så kanskje 5000,- da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir fort dyrt om man leverer inn bilen får sånne små ting hele tiden.
Jeg vil vel si at hvis en kan skifte hjul, skifte olje på bilen så er denne jobben like enkelt. Som nevnt så finnes det enormt med DIY på Internettet. Det skal godt gjøres og ødelegge noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

oppdatering

toppdekselpakningen er blitt byttet, og tok en kattevask av motorrommet mest grundig på passasjersiden der oljen hadde lekket. men i mellomtiden så har den ikke sluttet å ryke, og den lekker fortsatt olje på bakken (ikke mer enn et par dråper). er det da veivhusventilasjonen som er ødelagt? og er det noen måter jeg kan bekrefte at det er veivhusventilasjonen som er ødelagt før jeg eventuelt gjør noe med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Vegard_ said:

Har du løftet opp bilen og tatt av deksel under motoren? Man ser fort hvor det lekker

nei har ikke gjort det, men når jeg har sett litt lenger ned i motorrommet har det vært en del som har olje på seg (sjåførsiden)

skal jekke den opp for å se litt senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Otis said:

Oljefilterhus pakning er også svært vanlig at går i stykker. Egentlig alle pakninger på bmw bensin. De er litt kjip å bytte, da det er trangt. Kan fort være den.

ok, da må jeg under bilen da?

ja har oppdaget etter at jeg kjøpte meg bmw at den liker å lekke olje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...