Gå til innhold

Skifte av kupefilter 5 serie

ingej
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 520, 2011 modell, der jeg har fått en stygg litt gasslignende lukt inne i bilen. Fikk et tips om at det kan være kupefiltret som kanskje bør skiftes. Er dette en enkel og rask sak å gjøre? Er det andre ting som kan være årsaken til denne lukten og som eventuelt kan sjekkes ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest er det filter ja, som lukter vondt. 
Samtidig bør en jo også vurdere om ac anlegget trenger en service.? .. når ble det gjort.. 

Enkel sak er det og skifte, men vi vet jo ikke hva du kan av bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, ingej skrev:

stygg litt gasslignende lukt inne i bilen

F10-F11 hadde problemer med at fordamperen til ac anlegg sprang lekk. Da får du gass lukt i bilen og ac kjølingen vil slutte å virke. Men råttent kupefilter vil og gi råtten lukt. Sjekk om du ser noe til olje/sporstoff når du skifter filteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, stfoer said:

Hæ? Må man bort med airbagen for å komme til kupefiltrene? Ikke at det er en kjempejobb, men føler ikke akkurat at verden går fremover når jeg ser slike løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, *MrB* skrev:

Hæ? Må man bort med airbagen for å komme til kupefiltrene? Ikke at det er en kjempejobb, men føler ikke akkurat at verden går fremover når jeg ser slike løsninger....

Er nok på USA biler dette her. Har til gode å se EU biler med airbag der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2022 den 10.03, ingej skrev:

Har en 520, 2011 modell, der jeg har fått en stygg litt gasslignende lukt inne i bilen. Fikk et tips om at det kan være kupefiltret som kanskje bør skiftes. Er dette en enkel og rask sak å gjøre? Er det andre ting som kan være årsaken til denne lukten og som eventuelt kan sjekkes ut?

Dårlig kupefilter gir ikke dårlig lukt i bilen, men Aircon er kjent for å gi lukt hvis det oppstår sopp-mugg i anlegget. Dette kreves spesiell rensing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...