Gå til innhold

Trenger tips til felger


Hahah
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Hahah skrev:

373 er knallfine, vurderer å kjøpe de i 20''. Men er de umulig å kjøp i Norge fra butikk? 

373m kom kun i 20". Og originalt på modellen F06 og F12. De leveres i dimensjoner:

20x8,5 ET33
20x9 ET44

Du får de nok kjøpt via en BMW-forhandler eller via Koed/GS. Merk at OEM-hjul koster en formue å kjøpe nytt og bare verdt 1/4 når du har fått de i hus. Derfor kan man med fordel følge med på finn.no om man kan snappe til seg et sett eller se på utenlandske sider. Det finnes også replica av disse til en fin pris, men vært obs på kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marius2002 skrev:

373m kom kun i 20". Og originalt på modellen F06 og F12. De leveres i dimensjoner:

20x8,5 ET33
20x9 ET44

Du får de nok kjøpt via en BMW-forhandler eller via Koed/GS. Merk at OEM-hjul koster en formue å kjøpe nytt og bare verdt 1/4 når du har fått de i hus. Derfor kan man med fordel følge med på finn.no om man kan snappe til seg et sett eller se på utenlandske sider. Det finnes også replica av disse til en fin pris, men vært obs på kvalitet.

Akkurat, skjønner. Fant noen til 30k på ei nettside så det var litt dyrt.. får bare følge med på finn fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hahah skrev:

Akkurat, skjønner. Fant noen til 30k på ei nettside så det var litt dyrt.. får bare følge med på finn fremover. 

Jeg ser på Koed at ny 373M koster 9000,- pr. felg i 8,5" og 10000,- pr. felg i 9" Altså er du ca. på 40000,- før du begynner med dekk og lufttrykksensor. Du nærmer deg raskt 60000,- komplett med greie dekk, lufttrykksensorer/ventil, senterkopper og M-emblem som alt kommer ekstra. :) Ergo er det å kjøpe helt nye OEM-felger fra forhandler til en bruktbil en kostnad jeg ville vurdert tre ganger før jeg gjorde det :) 

Følg med på finn, satser på du finner noe om du ikke beholder de flotte du har idag.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Daniel. skrev:

Det ligger minst tre sett av Style 373 på Finn. Jeg har allerede linket ett av de.

Se der ja, jeg søkte ikke på finn. Uansett må det jo være gull dette. Nye TPMS fra BMW koster jo fort 6-7000,- (uoriginale som er kopiert ca. halvparten) og om en kan ofre noen timers kjøring så vil jeg si dette så bra ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Daniel. skrev:

Det ligger minst tre sett av Style 373 på Finn. Jeg har allerede linket ett av de.

Fant ut av en av de annonsene kunne tilby frakt, så satser på jeg får tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Hahah skrev:

Hvis jeg ønsker å ha 20'', er det da en fordel/må jeg senke bilen noe?

Må ikke senke, er helt hva du ønsker, det menes bare at lavere dekk ser best ut med senk. 20» blir bedre uansett spør du meg👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars S skrev:

Må ikke senke, er helt hva du ønsker, det menes bare at lavere dekk ser best ut med senk. 20» blir bedre uansett spør du meg👍🏻

Skjønner! :-) Jeg har ikke så mye erfaring med senk.. men hvis man senker med f.eks Eibach Pro 25 mm, hvordan blir bilen da å kjøre på vinteren? Og kan man isåfall justere den enkelt tilbake med noe slikt? Fant en 5-serie på Finn som inspirasjon, som hadde senk og 20'' felger som var meget fint :-) https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=257393614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ingvaldsen skrev:

Jeg har sett sett 373 i fargen frozen bronze til salgs

 

Helt iorden å trenger kun 2 dekk på framfelgene, bak er det nesten ubrukte vredstein

Finn annonse

ECF27309-E2CF-4877-AF45-0D79AAEDFED5.jpeg

Jeg var faktisk innom annonsen din i går kveld, rå farge på felgene! Men er usikker på hvordan de vil passe til en karbonsvart F11..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hahah skrev:

Skjønner! :-) Jeg har ikke så mye erfaring med senk.. men hvis man senker med f.eks Eibach Pro 25 mm, hvordan blir bilen da å kjøre på vinteren? Og kan man isåfall justere den enkelt tilbake med noe slikt? Fant en 5-serie på Finn som inspirasjon, som hadde senk og 20'' felger som var meget fint :-) https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=257393614

25 mm senk går helt fint året rundt. Er en del jobb, bytter fjærene foran, men bak er det luftfjæring så her er det bare små stag som byttes. Skal også sjekke hjulstilling og lys etterpå. Koster fort 12-13’ for deler og montering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lars S skrev:

25 mm senk går helt fint året rundt. Er en del jobb, bytter fjærene foran, men bak er det luftfjæring så her er det bare små stag som byttes. Skal også sjekke hjulstilling og lys etterpå. Koster fort 12-13’ for deler og montering. 

Høres bra ut! Takk for info :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Lars S skrev:

25 mm senk går helt fint året rundt. Er en del jobb, bytter fjærene foran, men bak er det luftfjæring så her er det bare små stag som byttes. Skal også sjekke hjulstilling og lys etterpå. Koster fort 12-13’ for deler og montering. 

Er vel bedre å justere høyden via PC framfor stag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...