Gå til innhold

Trenger tips til felger


Hahah
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Nettopp kjøpt meg en 15 mod F11, og kunne tenkt meg å sette på andre felger og 20’’. Har ikke peiling på om jeg skal velge svarte eller sølv. Trenger litt tips og veiledning til farge og type felger.

Bilen er karbon svart.

4C487DC9-0093-420B-9021-B308F318D2C3.png

E333390B-B922-427E-B198-FFE0F752DDCB.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg til sølv, eventuelt grå :)

6 og 7-serien fra samme tidsperiode har mye fine felger som funker på disse. Diverse X5/X6 hjul også.

Skal du se på "uoriginale" eller ettermarkeds felger så må du gjerne betale en god sum for å få bra kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt opp til deg selv hva du selv liker, med holder med @Slavearbeider'n og håper du ikke går for sorte felger.

Felger fra M550d kler jo disse bilene godt (men de er kanskje 19"?), men selv synes jeg de kanskje blir litt for åpne når man har standard bremseskiver. Store åpne felger får ofte standard bremseskiver til å se små og pinglete ut. Så felger med litt tettere eiker vil kanskje kle bilen bedre? I hvert fall om du går for 20".

Ellers vil kanskje 20" felger også gjøre at behovet for senk blir enda mer tydelig?

Husk forresten at du bør/må ha stjernemerkede dekk om det er en bil med xDrive du skal gå for forskjellige bredde på for og bakdekk slik som er vanlig.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold de felgene du har, de er fine nok i massevis. Hvis du likevel vil ha noe annet gå for originale BMW felger. Det har med kvalitet å gjøre samt hva som sitter best på bilen. 

Men viktigst av alt…siden du har xDrive så MÅ, jeg gjentar MÅ dimensjonen være lik foran eller bak. Hvis ikke så MÅ du ha stjernemerkede dekk. Dekksjappa vil garantert si at dette er tull, men spør dem hos merkeverkstedet ditt så får du høre at dette er viktig å huske på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil ha andre felger men ikke vet helt hva, så ville jeg ha støttet meg på hva både @Walkabout og @Fredrik 90 skriver: mange fine OEM BMW-design, men husk for all del på lik rulleomkrets på dekk. Tommelfingerregel: stjernemerkede dekkpar ved ulik dimensjon foran bak, eller lik dimensjon foran bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Daniel. skrev:

Hold deg til sølv, eventuelt grå :)

6 og 7-serien fra samme tidsperiode har mye fine felger som funker på disse. Diverse X5/X6 hjul også.

Skal du se på "uoriginale" eller ettermarkeds felger så må du gjerne betale en god sum for å få bra kvalitet.

Blir nok sølv uansett, ser svart er ikke like fint.. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Behold de felgene du har, de er fine nok i massevis. Hvis du likevel vil ha noe annet gå for originale BMW felger. Det har med kvalitet å gjøre samt hva som sitter best på bilen. 

Men viktigst av alt…siden du har xDrive så MÅ, jeg gjentar MÅ dimensjonen være lik foran eller bak. Hvis ikke så MÅ du ha stjernemerkede dekk. Dekksjappa vil garantert si at dette er tull, men spør dem hos merkeverkstedet ditt så får du høre at dette er viktig å huske på. 

Takk for opplysning, det var jeg ikke klar over. Vurderer å beholde felgene som er :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2022 den 23.34, Walkabout skrev:

Ville kjøpt noe originalt. Style 303, 343, 345, 373, 434 og 601 er tøffe.  

373 er knallfine, vurderer å kjøpe de i 20''. Men er de umulig å kjøp i Norge fra butikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...