LuryFax Skrevet Mai 10, 2022 Share Skrevet Mai 10, 2022 Hei, er på tur til å kjøpe meg en 5 serie f11 530d. Ser den har EDC, lurer på om dette er luftunderstell? På finn annonsen så har han dette i utstyrslista, Adaptivt understell EDC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mai 10, 2022 Share Skrevet Mai 10, 2022 EDC har ingenting med luftunderstell å gjøre. F11 har luftbelger på bakaksel, og vanlige fjærer på framaksel. Med EDC justeres kun demping, og ikke høyde LuryFax reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LuryFax Skrevet Mai 10, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2022 Justeres demping på støtdempere fremme og bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 10, 2022 Share Skrevet Mai 10, 2022 Ja, det er enten alle dempere med edc eller ingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Mai 10, 2022 Share Skrevet Mai 10, 2022 1 time siden, LuryFax skrev: Ser den har EDC Sjekk om det er noe svetting fra støtdempere før du kjøper. En EDC demper ligger på rundt 10 000 kr + montering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LuryFax Skrevet Mai 10, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2022 Må jeg av med hjuelene for å sjekke dette? Tusentakk for svarene hittil😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Mai 10, 2022 Share Skrevet Mai 10, 2022 Du kommer vel langt med å jekke opp hvert hjørne av bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LuryFax Skrevet Mai 10, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2022 Okei, tusentakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LuryFax Skrevet Mai 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2022 https://www.finn.no/255578847 Hva synes du om denne? Har denne edc og.dynamic drive? Altså elektrisk kontrollerte støtdempere og mot krenging? Står litt imellom den hær også https://www.finn.no/257397975 Men synes virkelig stasjonsvogna er stilig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LuryFax Skrevet Mai 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2022 3 minutter siden, LuryFax skrev: https://www.finn.no/255578847 Hva synes du om denne? Har denne edc og.dynamic drive? Altså elektrisk kontrollerte støtdempere og mot krenging? Står litt imellom den hær også https://www.finn.no/257397975 Men synes virkelig stasjonsvogna er stilig Pluss jeg bor i nord norge, så webasto er greit, åsså ser jeg den har edc... Vet ikke om det er verdt det? Er 24, så er enda ikke barnefar, men ser at stasjonsvogn er mere furnuftig. Men nå er det ikke furnuftighet jeg kun går etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 Siden du er barnløs og kun 24 ville jeg nesten vurdert noe annet Mulig du er kun ute etter F11, men hva med F06 ? MYE moro for penga her!https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=257770412 awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LuryFax Skrevet Mai 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2022 Vil helst holde meg innenfor prisen 200-300k helst. Da har jeg ikke for stor gjeld mtp at jeg blir matros lærling og skal studere til å bli styrmann etter 2 år. Hva synes du om stasjonsvogna kontra sedanen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 Har hatt både F06 og F11, F11 var en helt perfekt bil for oss med 2 små barn. Men F06 er noe helt annet .Har full forståelse for budsjettet ditt, bare vurder å sett av noen kroner til vedlikehold. Kommer ofte en del kostnader på disse bilene fra 150.000KM ( sånn ca ) F06 er jo 6 serie så den er litt anderledes en F11, du sitter lavere blant annet. 5 serien er mer gubbete om det er dekkende nok. Sikkert mange som er uenig og jeg mener ikke at bilen er gubbete, men mer gubbete en 6 serien. Mulig du finner en del gode kjøp om du ser på 5 serie sedan - F10, tror F11 er litt høyere priset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LuryFax Skrevet Mai 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2022 6 minutter siden, Kjennern skrev: Har hatt både F06 og F11, F11 var en helt perfekt bil for oss med 2 små barn. Men F06 er noe helt annet .Har full forståelse for budsjettet ditt, bare vurder å sett av noen kroner til vedlikehold. Kommer ofte en del kostnader på disse bilene fra 150.000KM ( sånn ca ) F06 er jo 6 serie så den er litt anderledes en F11, du sitter lavere blant annet. 5 serien er mer gubbete om det er dekkende nok. Sikkert mange som er uenig og jeg mener ikke at bilen er gubbete, men mer gubbete en 6 serien. Mulig du finner en del gode kjøp om du ser på 5 serie sedan - F10, tror F11 er litt høyere priset. Takk for fine svar, hva synes du f11 jeg har funnet? Vet det blir en del jeg må fikse iløpet av årene jeg har den. Tenker å bytte regreim, muligens edc støttdempere og luftbelger bak før den har gått 200tkm. Alle mine "tilskuere" i livet mitt vil at jeg skal kjøpe denne fordi den er mere fornuftig. Da havner jeg i litt blemme siden jeg synes f11 er kul også praktisk🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Mai 12, 2022 Share Skrevet Mai 12, 2022 Bare for å komme med et forslag til som er midt mellom det andre som har kommet, men på en annen side ikke: Hva med F07? God plass, alt av muligheter og ikke noe som det går så mange av på norske veier. F07 er vel det man nærmest kunne kalt en F01 hatchback. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=234218251 (plukket bare en tilfeldig annonse). Disse leveres både med og uten EDC, men vil jo helt klart anbefale med EDC. Dynamic Drive er også et absolutt must i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå