shivan Skrevet Juni 19, 2022 Share Skrevet Juni 19, 2022 Hei, jeg har en BMW e60 530d 2004, starter var veldig dårlig så jeg har byttet den, etter par dager med ta ut gamle starter og koble av batteri til jeg fikk skaffet ny starter. jeg har nå koblet alt tilbake på plass men bilen vil ikke starte, motor går rundt å rundt uten å tenne på. det kommer opp bilde av batteri også får beskjed at batteri er lav. men den er fult ladet opp når jeg koble den tilbake. Så nå vil bilen ikke starte. bilen fungerte rett før jeg bytte starter. kan det være bilen er i startsperre ? hva må eventuelt gjøres får å fikset det ? takk for all svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 20, 2022 Share Skrevet Juni 20, 2022 Mulig startsperre problem ja, har sett det før på e chassis med dårlig batteri. Om det er det som er feil, må man synkronisere ews koder mellom dde og ews. Gjøres ihvertfall med inpa eller ista. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet Juni 20, 2022 Share Skrevet Juni 20, 2022 Bytt til nytt batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shivan Skrevet Juni 20, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2022 6 timer siden, Otis skrev: Mulig startsperre problem ja, har sett det før på e chassis med dårlig batteri. Om det er det som er feil, må man synkronisere ews koder mellom dde og ews. Gjøres ihvertfall med inpa eller ista. Ok takk for svar. jeg har ikke inpa elle ista. koster det mye for å laste de ned ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shivan Skrevet Juni 20, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2022 2 timer siden, FransEirik skrev: Bytt til nytt batteri. Jeg skal prøve på det idag. håper bilen starter da. så vis batteri er litt lav så vil bilen fortsatt ikke starte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet Juni 20, 2022 Share Skrevet Juni 20, 2022 Uten at jeg kan utdype særlig mer om dette så vet jeg at disse er svært sensitive om batteriet begynner å bli dårlig. De har vel også en «BIS» eller noe, batteriovervåking.. kunne prøvd å nappe den ut. har hatt veldig lignende problem som deg. Kjøpte min med garanti så sendte den på verksted. Her feilsøket de voldsomt og kom fram til at det var startsperren som var feil med, etter at de bytta startmotor… det var batteriet!.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 20, 2022 Share Skrevet Juni 20, 2022 Jeg ville nok i første omgang sjekket batteriet ditt i og med at du faktisk fikk batterivarsel. Det måler du enkelt med batteri tester eller multimeter. Bilen har også IBS (den «klumpen» på minuspolen) ikke uvanlig at den blir defekt og da tapper den batteriet. Om den er defekt finner en som oftest ut av hvis batteriet er fult oppladet og bilen tappes for strøm når den er i sleepmodus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shivan Skrevet Juni 20, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2022 1 time siden, FransEirik skrev: Uten at jeg kan utdype særlig mer om dette så vet jeg at disse er svært sensitive om batteriet begynner å bli dårlig. De har vel også en «BIS» eller noe, batteriovervåking.. kunne prøvd å nappe den ut. har hatt veldig lignende problem som deg. Kjøpte min med garanti så sendte den på verksted. Her feilsøket de voldsomt og kom fram til at det var startsperren som var feil med, etter at de bytta startmotor… det var batteriet!.. jaa jeg kjøpte bilen i fjor, så batteri har stått på den siden da, kan være flere år gammel batteri. jeg prøvde å nappe den IBS ut og forsøkte å starte bilen igår da ville den ikke. ble litt usikker hvilken av de jeg burde nappe ut. for det sitter en sånn greie på minus også kommer det en ledning fra pluss siden som har en kontakt mellom minus og pluss, også er det en sånn liten blå klips som jeg tror er (IBS) på minus, det var den jeg dro ut. skal prøve å ta et bilde å legge ut av det. jeg ble så usikker på vis batteriet er litt dårlig eller er dårlig, men bilen har strøm så vil bilen ikke starte nei? for de er veldig sensitive ? så i ditt tilfelle var det batteriet som var dårlig ? måtte ikke kode om noe med startsperre ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shivan Skrevet Juni 20, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2022 1 time siden, Reef89 skrev: Jeg ville nok i første omgang sjekket batteriet ditt i og med at du faktisk fikk batterivarsel. Det måler du enkelt med batteri tester eller multimeter. Bilen har også IBS (den «klumpen» på minuspolen) ikke uvanlig at den blir defekt og da tapper den batteriet. Om den er defekt finner en som oftest ut av hvis batteriet er fult oppladet og bilen tappes for strøm når den er i sleepmodus. det skal jeg få sjekket ut, tusen takk mistenker det må være batteriet, for jeg har virkelig ikke rørt noe annet og har satt alt riktig tilbake med tanke på starteren som jeg bytte selv. veldig plagsom nå det brått skjer når bilen fungerte rett før bytte av starter. var å spurte par verkstedet idag rundt omkring i Sarpsborg. ingen har tydeligvis svar på det. en sier kan hende har fått luft i systemet. en sier bilen må feil søkes. en sier batteri.. fikk ingen god svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shivan Skrevet Juni 23, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2022 Jeg har fått slettet feilmeldinger å kode om nytt batteri. og det skal være i orden. men bilen går fortsatt bare rundt å rundt.. jeg prøvde i dag med startgass og da bilen starte i sånn 5sek før den dø igjen. så nå mistenker jeg motoren ikke får diesel fram dit, når jeg vri på tenningen så slå pumpe inn og den funger. har sjekket alle sikringene i bilen overalt og rele alt skal fungere som det skal. kan det være diesel filter som er tett/ødelagt at den ikke lar diesel gå forbi til motoren ? kan diesel filter gjøre sånn at bilen ikke starter i det heletatt ? vis den er fult av dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 23, 2022 Share Skrevet Juni 23, 2022 Jeg holder fremdeles en knapp på usynket ews koder. Men det må leses av feilkoder. sveigis, Knekten og thbrekke reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knekten Skrevet Juni 24, 2022 Share Skrevet Juni 24, 2022 9 hours ago, Otis said: Jeg holder fremdeles en knapp på usynket ews koder. Men det må leses av feilkoder. Støttes. Hadde faktisk nylig samme symptom (ews tampering) på E70 etter strømproblemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shivan Skrevet Juni 24, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2022 21 timer siden, Otis skrev: Jeg holder fremdeles en knapp på usynket ews koder. Men det må leses av feilkoder. Det er nok det tenker jeg, bytta drivstoff filter idag. Samme greie bilen vil ikke på. Hvordan kan jeg få fikset det ? Kan de gjøre det på på vanlig verksted ? Eller noen som bor i sarpsborg område som kan ta det på seg.. kommer ingen vei. Må nok være det nåå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knekten Skrevet Juni 24, 2022 Share Skrevet Juni 24, 2022 Jeg holder til i Halden - kan ta en titt på det i morgen, om du ikke får hjelp ila kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shivan Skrevet Juni 24, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2022 7 minutter siden, Knekten skrev: Jeg holder til i Halden - kan ta en titt på det i morgen, om du ikke får hjelp ila kvelden Det hadde vært flott. Har har du en bra scanner ? Inpa elr andre som kan ordne det med er (dde ews ). ? 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå