Gå til innhold

Min F34 GT 320d xDrive 2017 tråd - tidligere: Trenger "ny" bil maks 300 000,- - E39'n er erklært død

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 hours ago, sondre said:

Ok, hva slags sprøyte/nål og olje brukte du da?

Har neste overbevist meg selv om å ta jobben...

Jeg leverte den til den lokale BMW-spesialisten (ikke Bavaria), så vet faktisk ikke. Han tok det på ren kundeservice, dvs ingen kost, og ble foreslått av han som en løsning om de ikke var gåene. Vil tippe det finnes info om hvilke produkter en plass, det er en velkjent metode. 

Skrevet

Prøvde nål og sprøyte på knirkeforinga på e39, tror det ble litt bedre. 

Sprøyte og kanyle får du på apotek. Jeg brukte enten 0,8 mm eller 1,0 mm bredde, du skal få den under en metallring som holder gummien på plass, så den kan ikke være for tynn, men samtidig helst ikke for tjukk heller. For sprøyte funker det meste, men 10-20 mL er nok lettete å fylle opp med olje enn 2-5 mL.

Skrevet
På 9.11.2024 den 19.43, E.C. skrev:

Prøvde nål og sprøyte på knirkeforinga på e39, tror det ble litt bedre. 

Sprøyte og kanyle får du på apotek. Jeg brukte enten 0,8 mm eller 1,0 mm bredde, du skal få den under en metallring som holder gummien på plass, så den kan ikke være for tynn, men samtidig helst ikke for tjukk heller. For sprøyte funker det meste, men 10-20 mL er nok lettete å fylle opp med olje enn 2-5 mL.

Da fikk jeg tak i sprøyte, men var ikke mulig å komme til under noen metallring, må i så fall demontere alt og da bytter jeg hele foringen. Men stakk spissen gjennom gummien og sprøyta inn litt olje, hadde noen rester av noe ATF olje (servoolje fra e39).

Tok en prøvetur, og knirk er borte. Tok å sprøyta inn litt på begge sider. Så kan jeg forhåpentligvis vente med å bytte knirkeforingene til sommeren. Skal greie å sprøyte inn mer olje om det blir behov under vinteren.

• 3 weeks later...
Skrevet

Nå kan jeg si at vinterkonserveringen er fullført, en runde understellbehandling hos Antirustsenteret Kjell Hall på Rud. Ikke mindre enn 9 løk, men da sover jeg litt tryggere med enda et halvår i saltlake her på østlandet...

PS! Fortsatt knirkefritt :-)

Skrevet

Argh!

Da smalt det en skikkelig stein i ruta i ca 110 på vei til Asker. Så da blir det rutebytte på mandag, stor rose med 2 små sprekker utover i synsfeltet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...