Gå til innhold

Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

15 timer siden, sveigis skrev:

Imponerende dette altså 😊

Gøy når ting blir så rent .

 

2 timer siden, Eystein Ose skrev:

Artig å se at delevaskeren funker bra! :D

Ja, joda, den fungerer bra, det var jo syrebad den ble bygget for, det har jeg ikke brukt den til enda, men når jeg er ferdig å vaske deler får jeg tømme den og vaske den før jeg tester den med syre. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skjer ikke all verden om dagen, vi ble foreldre igjen for en uke siden, så dagene går i ett, men i dag tok jeg med guttungen og lot jentene bli hjemme, her trengte vi en pause fra babyboblen, turen gikk til Hamarområdet og i bagasjen hjem hadde vi med B36 topplokk. Etter min mening noe av det mest sexy man kan finne på toppen av en BMW motor. 🤩

IMG_3337.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått fatt i VIN nr, så det neste på agendaen blir å søke vegvesenet for ombygging. 
Skal og få vannblåst spjeldrekka, topp og bunnpanne. 
Motoren skal inn for sjekk, så blir det å kjøpe stempler og nye råder og bore blokken etter nye stempler. 
Planen er å gå for en av 260 kassene jeg har, så jeg tenker det blir en overhaling der og. 
Siden plenumet som fulgte med er noe ombygd (fjernet innvendig spjeld) har jeg fått fatt i et nytt, som skal byttes mot B38 topplokket mitt, pluss litt i mellom. 
jeg har og avtale om å handle hjerne og ledningsnett til B36 med en kar, så mest sannsynlig er dette på plass neste helg.

Plutselig er ikke S38 noen umulighet likevel, det virket litt langt unna en stund, men om alt går i boks nå blir det bra. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Må gratulere deg her og med ny bebis 😊😊.

Det i stunder som du er i nå man virkelig setter pris på å luftet seg ,så skjønner deg 😊

Deletur er alltid gøy.

Takk for det Jan, men nå får det holde 🙂🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere som nybakt far :) 

Forstår at slikt innvirker på tiden som kan brukes på bilprosjekter. Godt du kan få med deg gutungen på litt tur og jobbing her. Trenger å stikke seg ut en tur av og til og da samler du litt "mamma poeng" når du tar med jr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Gratulere som nybakt far :) 

Forstår at slikt innvirker på tiden som kan brukes på bilprosjekter. Godt du kan få med deg gutungen på litt tur og jobbing her. Trenger å stikke seg ut en tur av og til og da samler du litt "mamma poeng" når du tar med jr.

Takk for det Morten 🙂

Ja, jeg er veldig bevisst på at ting ikke skal endre seg for mye selv om det har kommet et nytt familiemedlem, tror det er fort gjort å ha veldig mye fokus på den nyfødte, og jeg tenker at det fort kan bli litt sårt for han som tidligere har fått all oppmerksomheten. Dessuten syns jeg det er veldig stas å ha han med, ser hvor glad han blir av det, det finnes ikke en bil i hele verden som kan gjenskape den følelsen. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å dele en litt idiotisk læring jeg gjorde meg i dag, jeg har jo drevet og vasket deler, og noen av kjemikaliene jeg har brukt er sterke, så sterke at når man tar ut delene så må disse rengjøres med noe som nøytraliserer kjemikaliene. Jeg vasket en oljepumpe for litt siden og tok den ut av badet den lå i, og så ble den glemt og har blitt liggende i 3 uker, når jeg plukket den opp i dag oppdaget jeg et tykt hvitt belegg i områder der væsken har samlet seg og ikke fått renne av. Resultatet ser dere under, her har det blitt tært bort så mye gods at pumpen er skrap. 
Heldigvis var dette fra M30en, selv om det gjerne er samme pumpe som står på S38, men jeg liker dårlig når jeg faktisk ødelegger slike deler, men det kunne vært verre. 

IMG_3446.jpeg

IMG_3445.jpeg

IMG_3444.jpeg

IMG_3443.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, viggo E34 skrev:

Kjedlig om det ikke går ann å redde pumpa da disse er dyre 🙈

Ellers flotte oppgraderinger som alltid :bmw:

Tørr ikke bruke den, det er opp til 3mm tæring på den, men jeg skal åpne den og se om jeg kan bruke innmaten., da har jeg litt reservedeler i det minste 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Bjerke i dag, og med hjem hadde jeg et ledningsnett til S38en, i tillegg har jeg fått fatt i et nytt plenum, siden det som fulgte med motoren var ombygd.

Nå er planen å få demontert litt fremover så jeg får sendt blokken til sjekk, topp og diverse andre deler skal til vannblåsing, om alt går etter planen skal jeg ha maskinert blokk ferdig til flyttelasset går til Sunnmøre, får jeg solgt litt mer turbodeler skal jeg få kjøpt inn nye råder og stempler og. Da kan jeg kose meg med montering til vinteren.

Hentet meg og en fin Kukko avtrekker som jeg kom over på Finn, kvalitet til fin pris. Gleder meg til å få gjort ferdig garasjen på Rovde, står igjen en vegg der før den er ferdig med ny kledning, da blir det trivelig å holde på med E34. 🙂

IMG_3557.jpeg

IMG_3555.jpeg

IMG_3561.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...