Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, E.C. skrev:

Interessant, aksepterer de adaptere/shims? Slikt får man jo aldri med TuV.

På 30 år gammel bil kan du få slike godkjent uten TUV, det han ville ha var et dokument som viser hva slags materiale som er brukt i adapteret, pluss dokumentasjon på at adapteret er laget for bilen, så E34 i dette tilfellet. Enkelte ting har blitt enklere på gammel bil, det kom nye regler for dette i oktober i fjor 👌

Skrevet
1 time siden, E.C. skrev:

Interessant, aksepterer de adaptere/shims? Slikt får man jo aldri med TuV.

Eg kjøpte adapterar frå Epytec til bakbremsane på E30’en. Han/dei har TÜV på det meste.

Skrevet
4 timer siden, E.C. skrev:

Stemmer, det husker jeg. Snart er jo f.eks E39 30 år gammelt, så kan jo bygge litt spennende om man vil.

Ja, det åpner nok noen dører der. Hadde ikke hatt litt i mot å hatt en fin M5 E39 stående 🤤

Skrevet
2 timer siden, RF91 skrev:

Eg kjøpte adapterar frå Epytec til bakbremsane på E30’en. Han/dei har TÜV på det meste.

Det blir nok å høre med de ja, har sett litt på adapter fra USA og, men jeg kommer nok ikke til å handle noe fra det landet der med det første.

Skrevet (endret)

Dukket opp en kjekk pakke i Posten i dag, råder og lagre, kjekt at ting begynner å komme på plass, og nå nærmer jeg meg en komplett bunndel. Venter og pakke fra Tyskland, handlet original svingingsdemper med fin km stand fra Speedworks, når den kommer har jeg vel det jeg trenger for å få boret blokken og balansert bunndelen.

IMG_0972.jpeg

IMG_0974.jpeg

Endret av Olaandref
Skrevet
4 timer siden, sveigis skrev:

Det dukker opp stadig ting her nå og det er gøy.

Blir en solid S38 dette når du er ferdig 😊

Ja, det begynner å komme seg, absolutt 🙂

Skrevet

Var ikke rett frem å få ut bolten som knakk når jeg tok ned traversen. Testet ut settet jeg handlet på Wurth, og det var i grunnen helt greit, men det var ikke snakk om å rikke på den, litt av problemet er at bolten sitter så dypt oppe i ramma. Settet fungerer slik at jeg borrer et hull i bolten som er knekt, så slår jeg inn en pinne med haker som skjærer seg inn i veggene på hullet, og låser pinnen til bolten. Når dette er gjort følger det med hylser som settes inn på pinnen, som det er meningen å bruke fastnøkkel på, problemet når bolten sitter så dypt oppe i rammen er at jeg får ikke plassert fast nøkkelen helt inn mot bolten, og mye av momentet forsvinner da i at pinnen flexer når jeg tar i. Fikk to forsøk, og på siste måtte jeg opp i så stor bor at det var en risk for at jeg kom til å borre ut i godset, og det skjedde selvfølgelig, så nå får jeg nok finne på noe annet lurt, muligens finne en bil å kappe ut et stykke av og sveise inn i min, eller sjekke om det er mulig å borre opp til M12, men syns det blir litt jalla.

IMG_0990.jpeg

IMG_0989.jpeg

Skrevet

Dei pinnane e jævla fort å knekka om du banka dei litt for langt inn. Been there, done that 😅 Kanskje da e lurare å gjera so du seie med å kappa ut dar bolten e knekt og sveisa i ny 🤔

Skrevet (endret)
4 timer siden, RF91 skrev:

Dei pinnane e jævla fort å knekka om du banka dei litt for langt inn. Been there, done that 😅 Kanskje da e lurare å gjera so du seie med å kappa ut dar bolten e knekt og sveisa i ny 🤔

Lurer på om det kan fungere med hullbor, berre sveise rett inn fra delebil. Altså borre rundt ytterkant på sveisen i vangen over og under. 🤔

Endret av Olaandref
Skrevet

Fint vær på Sunnmøre i dag, så i dag har jeg vasket litt deler, ser ikke så halvgalt ut, men alt skal få samme behandling som det foran, bare greit å få bort dritt og olje før det går i Stripall badet, det forlenger levetiden på væska i karet.

Kjøpte Milwaukee rettsliper for en stund tilbake og, men gleden ble kortvarig siden den plutselig sluttet å virke, og nå har den vel ligget et par mnd. men i dag demonterte jeg den og fant synderen, en ledning var av, og relativt enkel og fikse, så nå er den oppe og går igjen. Hadde uansett forventet bedre kvalitet på nytt verktøy fra en anerkjent produsent, men alle kan vel ha en glipp i blant.

IMG_1010.jpeg

IMG_1013.jpeg

IMG_1014.jpeg

IMG_1028.jpeg

IMG_1029.jpeg

IMG_1024.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...